بانک و بیمه

فدرال رزرو از ترس انتخابات نرخ بهره را پایین نمی آورد!| نرخ های بهره بالا اشتغال را کم می کند

بازار؛ گروه بین المللی: سایت تحلیلی National Interest اخیراً مقاله ای از Desmond Lachman با عنوان «نرخ های بهره بالا و ریسک های اقتصادی: آیا فدرال رزرو علائم هشدار را از دست می دهد» منتشر کرده است.

رهبران فدرال رزرو به جای در نظر گرفتن آسیبی که سیاست نرخ بهره بالا به سیستم مالی و رشد اقتصادی آینده وارد کرده است، یک سیاست پولی صرفاً مبتنی بر داده ها و قدیمی را دنبال می کنند. طبق این سیاست، فدرال رزرو انتظار دارد تا زمانی که تورم به طور پیوسته به سمت هدف ۲ درصدی خود حرکت کند، نرخ بهره در بلندمدت بالا باقی بماند. این سیاست احتمال فرود سخت در اقتصاد و بروز مجدد مشکلات در سیستم بانکی تا قبل از پایان سال را افزایش می دهد.

متأسفانه ارقام اشتغال بهتر به این معنی است که نمی توان انتظار کاهش نرخ بهره را قبل از پایان سال داشت. همراه با کندی اخیر در تورم، این واقعیت که رشد شغل همچنان قوی است و بیکاری هنوز نزدیک به پایین ترین حد تاریخی است، توسط فدرال رزرو به عنوان دلیلی برای عدم کاهش نرخ بهره در جلسه هفته آینده تعبیر خواهد شد. در همین حال، تا زمانی که یک رکود اقتصادی غیرمنتظره یا بحران بانکی رخ ندهد، فدرال رزرو تمایلی به کاهش نرخ بهره قبل از انتخابات و سیاست محرک ریسک نخواهد داشت.

تخمین زده می شود که نرخ های بهره بالا منجر به زیان نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلار در اوراق قرضه و اوراق بهادار بانکی شده است.

رهبران فدرال رزرو ممکن است باور نداشته باشند که اقتصاد اکنون در حال تزلزل است و فرصت های شغلی به شدت تحت فشار نرخ های بهره بالاتر کاهش می یابد، اما چندین بانک بزرگ از این واقعیت آگاه هستند. در واقع، جیمی دیمون از جی‌پی مورگان و اندرو هالن‌هورست از سیتی‌بانک می‌گویند احتمال فرود اقتصادی سخت در اواخر سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

آسیبی که سیاست های نرخ بهره فدرال رزرو به ترازنامه بانکی وارد می کند نیز باید نگران کننده باشد. تخمین زده می شود که نرخ های بهره بالا منجر به زیان نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه و اوراق بهادار آنها شده است، زیرا نرخ بهره بالا باعث کاهش شدید ارزش اوراق و اوراق بهادار بانکی می شود.

ترازنامه ضعیف بانک ها آنها را در برابر موجی از نکول وام ها آسیب پذیر می کند. این امر نه تنها در مورد بدهی کارت اعتباری و وام خودرو، بلکه در حوزه املاک تجاری در آینده نیز صادق خواهد بود. در عین حال، نرخ‌های بهره بالای فدرال رزرو هزینه خدمات بیش از ۹۰۰ میلیارد دلاری وام‌های تجاری املاک و مستغلات را که سررسید امسال سررسید می‌شوند، افزایش داده است.

بر اساس مطالعه اخیر اداره ملی تحقیقات اقتصادی، نزدیک به ۴۰۰ بانک آمریکایی ممکن است سال آینده ورشکست شوند.

یکی از نشانه های مشکلات وام تجاری، تعداد املاک تجاری است که وام خود را رها کرده و کلید آن را به وام دهندگان داده اند. یکی دیگر از نشانه های مشکل این است که نکول در حال حاضر حتی در بخش های بسیار ارزشمند اوراق بهادار تجاری با پشتوانه وام مسکن رخ می دهد.

این خبر بدی برای بسیاری از بانک های کوچک و متوسط ​​است که وام های تجاری املاک و مستغلات ارائه می دهند. در یک مطالعه اخیر توسط پل کوپیک، همکار من در موسسه امریکن انترپرایز، حدود ۲۶۰۰ بانک در معرض سطوح بالایی از وام دادن به دارایی های تجاری نسبت به سرمایه خود پس از افزایش سرمایه بانکی قرار گرفتند. این بانک ها حدود ۲۷ درصد از کل وام های نظام بانکی را به خود اختصاص داده اند. بر اساس مطالعه اخیر اداره ملی تحقیقات اقتصادی، نزدیک به ۴۰۰ بانک ممکن است در سال آینده ورشکست شوند.

با توجه به ضعف اقتصادی اخیر و خطرات فزاینده برای سیستم بانکی، درست است که فدرال رزرو از بانک مرکزی اروپا تقلید کند و چرخه کاهش نرخ بهره را در نشست هفته آینده خود آغاز کند. با این حال، بر اساس تاریخچه سیاست پولی فدرال رزرو، من انتظار ندارم که این اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا