ارزهای دیجیتال

فرآوری مشترک، فرصتی طلایی برای خاورمیانه؛ آیا خاورمیانه به قطب جهانی سوخت پایدار هوایی تبدیل می‌شود؟

در حاشیه ۸۰ مین مجمع عمومی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) ، که اخیراً در دهلی ، ماری اوونز تامسون ، معاون ارشد پایداری و اقتصاددان ارشد Yata برگزار شد ، در مصاحبه ای با رسانه ها تأکید کرد که جهان باید با اقداماتی برای افزایش تولید سوخت پایدار شروع کند. وی هشدار داد که اگر تولید این کار با سوخت های کربن کم به سرعت گسترش نیاورد ، اهداف جهانی صنعت هوافضا جدی خواهد بود.

در حالی که جهان در تلاش است تا بحران تغییرات آب و هوا را برطرف کند و به اهداف “انتشارات خالص -وررو” برسد ، دیدگاه بخش حمل و نقل هوایی و امکانات کاهش انتشار کربن در صنعت متمرکز شد. یکی از مهمترین راه حل ها برای دستیابی به این هدف ، توسعه و گسترش سوخت هوای پایدار (SAF) است. سوختی که می تواند به طور چشمگیری ردپای CO2 پروازها را کاهش دهد.

در این میان ، خاورمیانه که همیشه به عنوان یکی از مراکز نفتی جهان شناخته می شود ، مربوط به یک توسعه جدید است: مرکز جهانی تولید سوخت پایدار برای صنعت هواپیمایی. اما چگونه؟ پاسخ در یک مفهوم کلیدی است: درگیر.

نقش اصلی پردازش مشترک در انتقال انرژی هواپیمایی

ماری اوونز تامسون ، معاون ارشد پایداری و اقتصاددان ارشد در انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) در مرز جلسه سالانه IATA در Neu -Delhi گفت: “پردازش مشترک می تواند فرصتی بی نظیر برای خاورمیانه باشد تا به مرکز اصلی تولید سوخت پایدار (SAF) تبدیل شود.”

پردازش مفصل به فرایندی اشاره دارد که در آن غذاهای تجدید پذیر مانند روغن های گیاهی ، زباله های بیولوژیکی یا حتی هیدروژن سبز در پالایشگاه های معمولی روغن استفاده می شود. با این روش ، تولید کنندگان سوخت می توانند بدون تغییر لازم در زیرساخت ، تولید SAF را شروع کنند. مسیری سریع و سریع برای افزایش عرضه این سوخت مهم.

تامسون هشدار داد که تولید SAF در سراسر جهان ناکافی است و در صورت عدم انجام اقدامات فوری ، ما با کمبود حدود ۵ میلیون تن تا ۳ سال روبرو خواهیم شد. با روند فعلی ، تولید جهانی SAF در سال ۲ میلیون تن در سال به ۲ میلیون تن و سپس ۲ میلیون تن در سال پیش بینی می شود ، اما ما برای دستیابی به Klimaer حداقل به ۵ میلیون تن خواهیم رسید.

خاورمیانه ؛ از منبع نفت گرفته تا پیشگام از SAF

با توجه به ظرفیت های انرژی موجود در منطقه ، تامسون گفت که کشورهای خاورمیانه باید از دستورالعمل های سرمایه گذاری هوشمندانه برای انتقال تولید کنندگان نفت به پردازش مشترک استفاده کنند.

از این نظر ، کشورهای منطقه به سمت تولید SAF می روند:

  • عربستان سعودی کارخانه ای را از طریق پروژه الکتروفول برقی برقی در جابل آغاز می کند ، که قصد دارد تا سال ششم با هیدروژن تجدید پذیر و انرژی فتوولتائیک ۲ میلیون لیتر سوخت پایدار تولید کند.
  • امارات متحده عربی با حمایت هواپیمایی VAE ، وحدت و هوا -ARABIA ، هدف تولید ۲ میلیون لیتر سوخت SAF را تا سال ۲ تعیین کرده است.
    همچنین بیش از ۵ میلیون گالن سوخت پایدار از Neste برای پروازهای ۱ و ۲ فراهم کرده است و شل از سال دوم تحویل SAF را آغاز کرده است.

تامسون تأکید کرد که اگر او به سرعت پردازش متقابل را اجرا کند ، خاورمیانه نه تنها می تواند از مزایای اقتصادی خود بهره مند شود بلکه نقش مهمی در کاهش انتشار جهانی کربن نیز ایفا می کند.

چالش ها و نیاز به یک طراحی سیاسی مؤثر

تامسون هشدار داد که عدم وجود دستورالعمل های پشتیبانی قوی در بسیاری از کشورها روند افزایش تولید SAF را کند کرده است. وی گفت: “در حالی که برخی از کشورهای صنعتی برای افزایش تولید سوخت از مشوق های مالی و مالیاتی بهره مند می شوند ، سایر کشورها حتی در خاورمیانه نیز باید یک ساختار پشتیبانی مؤثرتر ایجاد کنند.”

وی همچنین خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل هوایی در مقایسه با سایر صنایع یکی از کمترین حاشیه سود را دارد ، به طوری که افزایش هزینه ها می تواند خطوط هوایی را تحت فشار قرار دهد.

با این حال ، وی تأکید کرد که برای افزایش هزینه ها نباید از آن خارج شود ، زیرا “سوخت های مایع برای هواپیما تا زمانی که فن آوری های جایگزین مانند باتری یا هیدروژن به بلوغ کامل برسند” مهم هستند.

برنامه های بین المللی برای جبران کربن

تامسون همچنین در مورد اهمیت اجرای دقیق برنامه های بین المللی پاداش کربن ، از جمله کورسیا (برنامه پاداش کربن برای حمل و نقل هوایی بین المللی) صحبت کرد. به عنوان بخشی از این طرح ، خطوط هوایی باید با خرید “وام CO2” ، افزایش انتشار گازهای بین المللی ناشی از پروازهای بین المللی خود را جبران کنند.

در همان جلسه ، مدیر کل IATA ، ویلی والش ، همچنین بر لزوم دولت های فوری تأکید کرد و گفت: “برای موفقیت در کاهش CO2 ، دستورالعمل ها باید اتخاذ شود تا تولید اقتصادی و اقتصادی تولید سوخت پایدار باشد.”

آینده SAF در دست خاورمیانه؟

اگر خاورمیانه بتواند ظرفیت های فعلی خود را با نوآوری های جدید و دستورالعمل های حمایتی ترکیب کند ، می تواند به قطبی از تولید سوخت پایدار هوا در جهان تبدیل شود. مسیری که نه تنها از مزایای اقتصادی گسترده برای منطقه برخوردار است ، بلکه نقش مهمی در نجات سیاره از بحران آب و هوا دارد.

پردازش مفصل پلی بین گذشته روغن گذشته و آینده سبز است و این مسیر به تصمیمات امروز نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا