بانک و بیمه

فراخوان پرداخت مشوق صادراتی در قالب کمک سود تسهیلات بانکی

به گزارش ایران تحلیل، سازمان توسعه تجارت از پرداخت مشوق های صادراتی به صورت سود تسهیلات بانکی (سال ۱۴۰۲) از طریق تقاضای پرداخت خبر داد. شرح این فراخوان به شرح زیر است.

با توجه به تخصیص بخش کوچکی از اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت مشوق های صادراتی بر اساس دستورالعمل پرداخت مشوق صادرات غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ ابلاغی از سوی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به شماره ۱۳۸۸. ۸۵۳۴۱۱ مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ و به منظور حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالا و خدمات و افزایش حجم و تنوع محصولات و خدمات در بازارهای مقصد صادراتی، سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد یارانه پرداخت کند. سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا و خدمات با اولویت صادرکنندگان نمونه ملی و صادرکنندگان محصولات دانش بنیان.

با توجه به تخصیص بخش کوچکی از اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت مشوق های صادراتی بر اساس دستورالعمل پرداخت مشوق صادرات غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ ابلاغی از سوی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به شماره ۱۳۸۸. ۸۵۳۴۱۱ مورخ ۳۱/۰۵/۱۴۰۲ و به منظور حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالا و خدمات و افزایش حجم و تنوع محصولات و خدمات در بازارهای مقصد صادراتی، سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد یارانه پرداخت کند. سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا و خدمات با اولویت پرداخت به صادرکنندگان نمونه ملی و صادرکنندگان محصولات دانش بنیان:

لذا از کلیه متقاضیان واجد شرایط خواهشمند است درخواست کتبی خود را ارسال و فرم های مربوطه بارگذاری شده در پورتال سازمان به نشانی www.Tpo.ir را تکمیل نمایند.

لازم به ذکر است با توجه به اندک بودن منابع مالی اعطایی در این زمینه، اولویت با ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان می باشد.

شرایط دریافت مشوق های صادراتی:

کلیه متقاضیان باید در زمان ارائه و ارائه مدارک مثبته صادراتی به تعهدات ارزی حاصل از صادرات (حداقل ۶۰%) عمل کنند. بدیهی است پرداخت نهایی مشوق های فوق منوط به تسویه تعهدات ارزی حداقل ۶۰ درصدی در زمان وصول پرونده یا پرداخت مشوق می باشد.

مهلت پذیرش مدارک درخواستی در ۳ اکتبر ۱۴۰۳ به پایان می رسد. متقاضیان پس از ثبت کتبی درخواست مشوق مذکور، مدارک مربوطه را به اداره ارز و خدمات مالی سازمان توسعه تجارت ایران ارسال نمایند.

لازم است صادرکنندگان و متقاضیان مشوق صادراتی در اجرای بند (ب) ماده ۳۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون ناظر بر بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مشوق صادراتی ۱۴۰۲ را دریافت کنند. پوشش هزینه‌های ناشی از کمک دستگاه‌های اجرایی پرداخت‌کننده کمک‌های دستگاه‌های دولتی در صورت دریافت مشوق‌های صادراتی در سال ۱۴۰۱ با ارائه گزارش دریافت مشوق‌های تأیید شده توسط دولت. مهر حسابرس یا بازرس قانونی این شرکت باید اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا