فرهنگ و هنر

«فراری» سریال جدید تلویزیون :: ایران تحلیل

سریال «فری» – که پیش از این «هادی» نام داشت – با موضوع شهدای مدافع حرم و در ژانر کودک و نوجوان که سال گذشته تولید شد، به زودی روی آنتن تلویزیون می رود.

به گزارش ایران تحلیل، سریال «فراری» به تهیه کنندگی امیر پوروزیری و سجاد نصرالهی نسب و کارگردانی امیر داسارگر به زودی از شبکه یک سیما پخش می شود. این سریال قرار است جایگزین سریال رخنه شود.

به گفته امیر داسارگر – کارگردان – سریال «فری» برداشتی آزاد از زندگی و کودکی شهدای مدافع حرم است. اما در ادامه داستان به یکی از شهدای مدافع حرم – شهید مصطفی صدرزاده – نیز اشاره شده است.

تهیه کننده سریال «فری» درباره خط داستانی این سریال نیز توضیح داد: در سریال حتی وارد رویای شهید صدرزاده می شویم و دلبستگی شهید صدرزاده به شهید ابراهیم هادی را به تصویر می کشیم. این قسمت یکی از قسمت های جذاب سریال است که باید مدیون شهیدصدرزاده باشد.

هدایت هاشمی – یکی از بازیگران اصلی «فری» نیز درباره این سریال گفت: حقیقت این است که زندگی شهید یک داستان است و آوردن آن در قالب نمایش داستان دیگری است و گاهی هم درگیری بین این دو خلق شده است به نظر من زندگی شهید در این سریال هوشمندانه روایت می شود.

هاشمی درباره دلایل حضورش در سریال «فری» نیز گفت: از ابتدای فعالیتم از زمانی که علاقه زیادی به حوزه کودک و نوجوان داشتم و با آقای ابراهیم فروزش در یک فیلم کودک کار کرده بودم. ، هر وقت فرصتی پیدا کردم، در رشته کودک و نوجوان کار کردم. ویژگی که در این سریال به وفور دیده می شود امید است. آنچه اکنون در جامعه ما نیاز مبرم دارد. به خصوص در نمایشنامه ها. در این سریال صحبت از یک فرد معمولی اما پیروز است و اینکه در پایان به مقام بالایی می رسد. اتفاقی که انتظارش را نداشتیم و این باعث شکسته شدن چهره ای در جامعه می شود. همه فکر می کنند شهدا افرادی بودند که خیلی با دیگران تفاوت داشتند. در حالی که اکثر شهدا برخاسته از دل مردم هستند و این ویژگی نقطه قوت سریال فراری و فیلمنامه است.

من باید بگویم؛ پیش از این گفته شده بود که سریال فراری برای شبکه دو ساخته می شود اما این سریال قرار است از شبکه یک سیما پخش شود. این سریال با حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی، نسرین بابایی، حسین رفیعی، شهرام قیدی، علی زرمهری، شاهین تسلیمی، جواد خواجوی، شهروز آقایی پور، مجید پتکی، افشین آقایی، حسین اجاقلو (بازیگر نوجوان ابی پور) و… .، نوجوانی تا بزرگسالی یک شهید مدافع حرم را از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۵ روایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا