ارزهای دیجیتال

فراز و نشیب پرونده صرافی کریپتولند

به گزارش ایران تحلیل:






پس از فراز و نشیب های فراوان در جریان پرونده صرافی کریپتولند، قوه قضائیه اخطار قرمز پلیس بین المللی را برای دستگیری متهم فراری اعلام کرد.



به گزارش ایران تحلیل، در آخرین به روز رسانی پرونده صرافی کریپتولند، یکی از متهمان این پرونده که پیش از این با قرار وثیقه و ممنوعیت خروج از کشور آزاد شده بود، از کشور متواری شد. قوه قضاییه اعلام کرده است که برای این فرد که به بیش از ۲۴ هزار شاکی کمک کرده است، اخطاریه قرمز به پلیس بین‌الملل صادر شده است.

ابعاد پرونده بورس کریپتولند و فرار متهم

علی القاصی رئیس قاضی استان تهران در جلسه شورای عالی قضایی از صدور و ابلاغ رای پرونده مبادلات کریپتولاند خبر داد. این پرونده با بیش از ۵۱۰۰۰ شاکی خصوصی یکی از پیچیده ترین پرونده های ارز دیجیتال در کشور محسوب می شود.

پس از این فرار، مقام قضایی اعلام کرد از هفت متهم این پرونده تنها یک نفر متواری شده و بقیه در کشور هستند. متهم که به دلیل همراهی با ردمال شکات با قرار وثیقه آزاد شده بود، ناگهان کشور را ترک کرد.

تلاش برای بازگرداندن متهم و ردمال به شکات

در این پرونده تلاش شد وجوه به شکات بازگردانده شود و با همکاری متهم در بازپرداخت مطالبات ۲۴۰۰۰ نفر، محاکمه ردمال به خوبی پیش رفت تا کیف پول دیجیتال متهم هک شد. بر اساس تحقیقات انجام شده، این هک صحت داشته و بخش قابل توجهی از دارایی های دیجیتال متهم به سرقت رفته است.

اقدام قانونی و استرداد وجه در صورت شکایت

پس از همکاری متهم با مراجع قضایی، اقداماتی برای بازگرداندن وجوه به شکات انجام شد و پس از دستگیری هکر، مبلغ سرقت شده به مدار پولی صرافی بازگردانده شد. این اقدامات نشان دهنده تلاش های سیستم قضایی برای حمایت از حقوق قربانیان و بازپرداخت دارایی های آنها است.

احکام صادره برای متهمان این پرونده

نتیجه گیری و پیگیری

فرار یکی از متهمان پرونده صرافی کریپتولند پیچیدگی پرونده های مربوط به ارز دیجیتال را نشان می دهد. اما قوه قضائیه تاکید دارد که پیگیری های لازم برای بازگرداندن متهمان و ادامه روند کیفری انجام شود. این پرونده یکی از مهم ترین پرونده های ارز دیجیتال در کشور است که اهمیت نظارت بر فعالیت های مرتبط با ارز دیجیتال و حفظ حقوق سرمایه گذاران را نشان می دهد.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا