فناوری

فرانسه در ائتلاف آمریکا علیه یمن شرکت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از اسپوتنیک، امانوئل مکرون گفت: فرانسه در حملات پیشگیرانه علیه نیروهای یمنی به منظور جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شرکت نخواهد کرد.

وی بیانیه مطبوعاتی خود را در شبکه اجتماعی X-Der منتشر کرد این بار وی گفت: فرانسه در مورد حملات ائتلاف علیه نیروها تصمیم گرفته است حوثی ها (انصارالله یمن) نباید در خاک یمن شرکت کند، زیرا می خواهیم از تشدید تنش ها در منطقه جلوگیری کنیم.

رئیس جمهور فرانسه افزود: ناوهای نیروی دریایی فرانسه به تامین امنیت در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه و در حمایت از رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن انجام دادند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن که در راستای حمایت رژیم صهیونیستی انجام شد، شنیده شد و برخی ولایات دیگر نیز ۷۳ بار مورد حمله قرار گرفت و ۱۱ نفر شهید یا مجروح شدند.

وی در این رابطه گفت: دشمن آمریکایی-انگلیسی در چارچوب حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه، یمن را نقض کرد. آنها شنیده شد و استان ها حدیده، تعز، تحقیق و مناظره و شادی او آنها هدف ۷۳ حمله هوایی قرار گرفتند. در این حملات ۵ تن از نیروهای مسلح شهید و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تاکید کرد: دشمن آمریکایی و انگلیسی مسئولیت کامل عواقب تجاوز جنایتکارانه به ملت یمن را بر عهده دارد. تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن هرگز بی پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا