فناوری

فرانسه: مدیر تلگرام به اتهام «خودداری از همکاری» دربارهٔ جرایم سایبری و مالی بازداشت شده است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رئیس جمهور فرانسه می گوید دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام ربطی به مسائل سیاسی ندارد، اما وی در چارچوب تحقیقات قضایی بازداشت شده و از سوی دیگر اتهامات آقای دوروف اعلام شده است. .

امانوئل مکرون روز دوشنبه پنجم شهریور ماه در شبکه اجتماعی ایکس، سابقاً توییتر، نوشت: در فضای مجازی نیز مانند زندگی واقعی، آزادی ها در چارچوب قانون برای حمایت از شهروندان و رعایت حقوق اساسی آنها اعمال می شود.

رئیس جمهور فرانسه همچنین انتظار “اطلاعات نادرست” در مورد دستگیری آقای دوروف را محکوم کرد.

سخنگوی پلیس فرانسه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام همچنان در بازداشت به سر می برد و در حال حاضر تحت تحقیقات دقیق واحد جرایم سایبری و اداره ملی کلاهبرداری قرار دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس فرانسه گزارش داده است که آقای دوروف به اتهام «خودداری از همکاری در رسیدگی به جرایم سایبری و مالی در پیام رسان تلگرام» بازداشت شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رسانه های فرانسوی گزارش داد که مدیر تلگرام با حکمی مبنی بر استفاده از پلتفرم تلگرام برای پولشویی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم بازداشت شده است.

پاول دوروف، ۳۹ ساله، شنبه شب اندکی پس از آنکه با یک جت شخصی در فرودگاه لو بورژه در حومه پاریس فرود آمد، دستگیر شد.

خبرگزاری فرانسه شامگاه یکشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به تحقیقات گزارش داد که افسر قضایی که تحقیقات این پرونده زیر نظر او در حال انجام است، حکم بازداشت آقای دوروف را تمدید کرده است.

حکم دستگیری وی توسط نهاد قضایی برای مبارزه با خشونت علیه کودکان در فرانسه و در ارتباط با اتهامات کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، آزار و اذیت سایبری، جنایات سازمان یافته و ترویج تروریسم صادر شده است.

طبق قوانین فرانسه مدت بازداشت متهم در مرحله تحقیقات حداکثر ۹۶ ساعت است و پس از آن قاضی بر اساس اتهامات وارده نسبت به آزادی یا ادامه بازداشت تصمیم گیری می کند.

شبکه پیام رسان تلگرام در بیانیه ای اعلام کرد که مدیر این شبکه «سفرهای مکرر» به اروپا دارد و «چیزی برای پنهان کردن» ندارد. تلگرام همچنین اعلام کرد که منتظر حل سریع این موضوع است.

دستگیری مدیر روس تلگرام واکنش هایی را به همراه داشته است و رویترز با انتشار تصاویری از چند نفر در مسکو نزدیک سفارت فرانسه نوشته هایی در اعتراض به دستگیری مدیر تلگرام در دست داشتند.

سفارت روسیه در پاریس اعلام کرد که هنوز پاسخی از سوی مقامات فرانسوی به درخواست خود برای دسترسی کنسولی به پاول دوروف دریافت نکرده و دولت فرانسه را به “عدم همکاری” متهم کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که از آنجایی که آقای دوروف تابعیت فرانسوی نیز دارد، فرانسه آن را تابعیت اصلی وی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا