بانک و بیمه

فراهم‌سازی تسهیلات سفر برای افراد دارای معلولیت با عاملیت بانک پارسیان

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک پارسیان، با امضای این تفاهم نامه، بانک پارسیان در اعطای تسهیلات سفر، افتتاح حساب خارج از منزل و ارائه بستر پرداخت الکترونیکی و ایجاد حساب های بانکی گروهی و تک بانکی، طرف وزارت گردشگری می شود. به نام افراد معلولان با در نظر گرفتن بلیت نیم بها مقرر در قانون حمایت از افراد، خدمات مناسب مربوط به حمل و نقل درون شهری و برون شهری (فروش بلیت هوایی، قطار و دریایی) را از طریق زیرساخت های خود ارائه می دهند. با معلولیت، حقوق افراد دارای معلولیت شدید و شدید بر اساس فهرست افراد معلول. شرایط از سوی سازمان بهزیستی اعلام خواهد شد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور مصطفی ضرغامی از اعضای هیئت مدیره بانک پارسیان، علیرضا عسگریان معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، علی محمد قدری رئیس سازمان بهزیستی کشور و علی اصغر شالبافان معاون گردشگری و صنایع دستی مصطفی ضرغامی. عضو هیئت مدیره بانک پارسیان در این جلسه بابیان اینکه بانک پارسیان در راستای مسئولیت اجتماعی خود در راستای پاسخگویی به نیازهای وام گیرندگان گام برمی دارد، گفت: برای اولین بار است که از بودجه عمومی دولت وام اخذ می شود. منطقه امسال و با توجه به ایفای مسئولیت اجتماعی».

وی با بیان اینکه افراد قدرت طلب بخش مهمی از جامعه هستند که توانایی های نهفته زیادی دارند، افزود: با حمایت از این افراد می توان از این توانایی در عرصه های مختلف برای کشور بهره مند شد.

ضرغامی تصریح کرد: بر اساس آمار بیش از ۷۰۰ معلول در کشور شناسایی شده اند که در مرحله اول حدود ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش اجرای این طرح قرار می گیرند و بر اساس تفاهم نامه امضا شده مبلغ هر یک نفر برای حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی ۲ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بانک پارسیان به عنوان بانکی فعال در راستای رفاه افراد تحت تکفل خود، تمامی فرآیندها را از طریق بسترهای مجازی فراهم می کند تا این افراد مجبور به احراز هویت حضوری در شعب نباشند، افزود: قطعاً همین موضوع است. مورد شروع کار و فراهم آوردن بسترهای لازم در قالب سایر خدمات مرتبط با گردشگری و بانکداری جهت قابل انتقال به سایر افراد جامعه.

مدیریت کمک هزینه سفر ویژه معلولان به صورت آنلاین توسط بانک پارسیان
در زیر، رضا ساکیانی، مدیرعامل شرکت تابان آتی پردز بانک پارسیان، یکی از کانال های خدمات غیرحضوری پارسیان، نحوه ارائه و دریافت خدمات سفر برای افراد دارای معلولیت را تشریح کرد: یکی از چالش های مهمی که در بررسی موانع موجود بر سر راه عملیاتی شدن این خدمات وجود داشت. در اصطلاح حقوقی، برای استفاده از این گزینه قانونی، لازم بود افرادی که قادر به کار بودند به آژانس های مسافرتی مراجعه کنند. ضمناً برای دریافت ۵۰ درصد تخفیف باقیمانده مراجعه مجدد به آژانس مسافرتی الزامی بود که به دلیل محدودیت های فیزیکی برای این افراد روند سختی است.

مدیرعامل شرکت تابان آتی پرداز گفت: با توجه به این پرونده که با دقت انجام شده است، در بانک پارسیان فرآیند افتتاح حساب و صدور کارت به صورت غیرحضوری انجام می شود و کارت صادر شده به صورت غیرحضوری انجام می شود. در دسترس مردم است.» دفاتر انجمن بهزیستی.

ساکیانی تصریح کرد: همچنین در هنگام خرید بلیت که به صورت مجازی از طریق بستر بانک پارسیان انجام می شود، می توان نام مسافر را اضافه کرد و پس از خود اظهاری، فردی که می خواهد اعلام کند مستحق است، می پذیرند. این قانون و تایید مجوز آنها. در زمان پرداخت بلیت ۵۰ درصد از کل مبلغ یارانه بلافاصله اخذ می شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمات گردشگری را از طریق کارت و حساب بانکی به این عزیزان ارائه خواهیم کرد، تاکید کرد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در این زمینه به گونه ای طراحی شده است که ارائه خدمات و تعامل با این عزیزان با بالاترین کیفیت و مدیریت شده باشد. .

ساکیانی افزود: با توجه به محدودیت هایی که برای معلولان جسمی حرکتی در سفرهای خارج از شهر وجود دارد و نیاز به حضور خانواده و همراهان آنها، برنامه ای را در نظر گرفته ایم که تسهیلاتی را در حمایت از همراهان این افراد از محل سکونت در نظر گرفته ایم. خط اعتباری بانک پارسیان تا خریدهای خود را به صورت اقساطی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان اقدام بعدی در حال بررسی شناسایی و در دسترس قرار دادن تورها، هتل ها، مراکز اقامتی و گردشگری متناسب با شرایط افراد بدون معلولیت هستیم.

همچنین در این مراسم علی محمد قدری رئیس سازمان بهزیستی کشور با قدردانی از مشارکت بانک پارسیان در اجرای این طرح گفت: این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین متولیان امر است تا افراد دارای معلولیت شدید بتوانند دریافت کنند. بلیط اتوبوس شهری رایگان و سایر بلیط های قطار. بلیط بین شهری هوایی و دریایی را نیم بها بخرید.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی نیز با قدردانی از بانک پارسیان برای انجام تعهدات اجتماعی و مشارکت در این امر الهی گفت: یکی از برنامه هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ بود. از قوانین این بودجه برای افزایش تقاضا و تسهیل سفر برای مردم در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست های دیگر وزارت گردشگری ایجاد بسترسازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است که این زمینه سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از توانمندی های معلولان در جامعه انجام می دهیم. ، و این دو دیدگاه متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا