ترندهای روز

فرصت‌سوزی بزرگ علی ضیا در دیدار با رپر مشهور

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

حضور سینا سای در برنامه «بازیا» اثر ماندگاری بر جای نگذاشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند. این موضوع بیش از هر چیز به سبک کلیشه ای علی ضیا در برنامه نویسی و اجرا برمی گردد. علی ضیا در یوتیوب تفاوت خاصی با علی ضیا در شبکه یک سیما ندارد جز اینکه دستش برای لمس سوژه های خام و دست اول بازتر شده است. عدم آگاهی علی ضیا در زمینه های تخصصی مانند موسیقی و عادت به لوس کردن خود در مصاحبه ها عاملی است که مانع از گفتگوی جدی با تکنیکی ترین خواننده رپ ایران شده است.

فرصت طلبی بزرگ علی ضیا در دیدار با خواننده مشهور رپ

در حالی که سینا ساعی توانست این روزهای کشور از رپ، هنر و فرهنگ ایرانی حرف های مهمی بزند، بیشتر این گفتگوی دو ساعته با موضوعات زرد، عامیانه و شوخی های بی مزه سپری شد. سینا ساعی در این برنامه اشاره کرد که هنوز ده شب دیگر باید نمایش «تهران پاریس تهران» را روی صحنه ببرد. به این ترتیب مشخص شد که این برنامه ۶ ماه پس از ضبط در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و به همین دلیل کهنه به نظر می رسد. خلاصه این گفتگوی دو ساعته که توسط رسانه بیلبورد گردآوری شده است را می خوانید.

فرصت طلبی بزرگ علی ضیا در دیدار با خواننده مشهور رپ

تیک توک زنده است!

سینا سای درباره چگونگی و چرایی ورودش به دنیای رپ و موسیقی زیرزمینی گفت: از دوران مدرسه انشای خوبی داشتم و استعداد نویسندگی داشتم و فکر می کردم باید این را به جامعه نشان دهم. رپ فارسی به دلیل محبوبیتی که داشت توجه من را به خود جلب کرد و با وجود اینکه اکثر مردم نگاه مثبتی به موسیقی زیرزمینی ندارند، وارد این عرصه شدم. وی درباره تشکیل گروه تیکتوک گفت: در کلاس زبان به طور اتفاقی با «سینا مافی» آشنا شدم و بعدها در پیش دانشگاهی با خشایار اس آر (کیچی بیتز) آشنا شدم و با کمک یکدیگر گروه تیکتوک را ایجاد کردیم. در حالی که رقابت سالمی بین ما وجود داشت.

فرصت طلبی بزرگ علی ضیا در دیدار با خواننده مشهور رپ

سینا ساعی افزود: در حالی که تنها ۲۰ سال داشتیم، همه نوجوانان ایران ما را می شناختند و صدای ما در کنار زدبازی شنیده می شد. تیک توک نرفته، فکر کنم هنوز ادامه داره و هر سه تامون هنوز داریم نان تیک توک میخوریم. البته از یک نقطه به بعد ما تصمیم پخته ای گرفتیم و قرار بود هر کدام فردیت خود را پرورش دهیم. وی در مورد کسب درآمد از موسیقی در زمان فعالیت تیک توک گفت: ما اولین گروه رپ فارسی بودیم که تمام کارهایمان با حمایت اسپانسر تولید شد. علاوه بر این، برای هنرمندان پاپ شعر و ملودی می نوشتم و کسب درآمد می کردم.

وسواس در قالب و مهندسی شعر

سینا ساعی درباره اینکه از او به عنوان تکنیکی ترین خواننده رپ ایران یاد می شود، گفت: در رپ فارسی هنرمندان فنی و تکنیکی زیادی وجود دارد و به همین دلیل اجازه دهید این عنوان را قبول نکنم. البته من روی شکل هنری حساس هستم و زمان زیادی را صرف می کنم و مهندسی شعر را جدی می گیرم. شعرهایم را طوری می نویسم که اگر روزی بخواهم آن ها را زنده اجرا کنم با اجرای استودیویی تفاوت چندانی نداشته باشد.

وی افزود: علاقه مند به برگزاری کنسرت در ایران هستم و انصافاً یک کنسرت بزرگ می خواهم. البته یک کنسرت عالی نیاز به آهنگ های عالی دارد. فکر می کنم در نهایت این اتفاق می افتد و باید از اشتباهات قبلی خود درس بگیریم و آنها را تکرار نکنیم. اگر شرایط کنسرت مهیا باشد، اعضای تیک توک حتماً برمی گردند و با هم اجرا می کنند.

بت بزرگی به نام «یاس»!

سینا سای در ادامه درباره یاس گفت: یاس بت بزرگی است و از نظر من دانشمندی دانا و غریب به شمار می رود. او بارها به من چیزهایی گفته است که من چند ماه بعد به حقیقت آن پی برده ام. من ۱۵ سال است که با یاسر دوست هستم، رابطه صمیمی با هم داریم و چیزهای زیادی از او یاد گرفته ام. البته سبک من با یاسر متفاوت است و تاکنون در تولید کار با هم همکاری نکرده ایم اما امیدوارم روزی این اتفاق بیفتد. واقعیت این است که کار با یاسر کار سختی است و اگر از امروز شروع کنیم ممکن است سه سال طول بکشد.

فرصت طلبی بزرگ علی ضیا در دیدار با خواننده مشهور رپ

وی در خصوص علت کم کاری یاس خاطرنشان کرد: یاس اهل کار نیست و اتفاقاً آثار زیادی ساخته است اما فکر می کنم به دلیل کمال طلبی آنها را منتشر نمی کند. بالاخره او میلیون ها طرفدار دارد و طبیعی است که بیشتر به آن توجه شود.

وی درباره اینکه می گفتند او بچه پولداری است و به همین دلیل توانست استعدادهایش را شکوفا کند، گفت: من بچه پولدار نبودم و خانواده ام در طبقه متوسط ​​جامعه تعریف می شد. پدرم هنرمند، نقاش، گرافیست و مجسمه ساز بود، اما از کارهای هنری خود درآمدی نداشت. مادرم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه شهید بهشتی است. ما قبلاً در شهرک غرب زندگی می کردیم، اما شرایط اقتصادی آنقدر بد شد که به محله شهران نقل مکان کردیم و سپس در پردیس مستقر شدیم. من مستقل و خودساخته هستم. فکر می کنم چون سلیقه خوبی دارم، مردم فکر می کنند من بچه پولداری هستم. البته الان وضعیت مالی خوبی دارم. با این حال، ثروتمند بودن را نباید یک برچسب منفی تلقی کرد.

سروش لشکری ​​بیشتر یک فعال سیاسی است

سینا سای درباره نعمان گفت: هیچ وقت با سروش لشکری ​​رابطه مستقیم و نزدیک نداشتم. او در حال حاضر بیشتر به عنوان یک فعال سیاسی شناخته می شود تا یک خواننده رپ. من به عنوان یک مخاطب دوست دارم جنبه های غیرسیاسی زندگی او را در موسیقی اش ببینم. مثل کاری که در آهنگ یک مخت انجام داد.

سینا ساعی درباره آهنگی که در سال ۹۶ برای تیم ملی فوتبال نوشت، گفت: همیشه دوست داشتم برای تیم ملی آهنگی بنویسم که به بازیکنان انرژی و انگیزه بدهد. سردار آزمون با شنیدن این آهنگ موهایش سیخ شد و علیرضا جهانبخش آن را بسیار پسندید. اما حاضر نیستم برای تیم ملی آهنگ بسازم چون از فوتبال ایران ناامید هستم.

نظر سینا سای در مورد درگ در اشعار رپ فارسی

سینا سای درباره پیشرفت شدید رپرها در مقوله مواد مخدر در رپ فارسی گفت: قبول دارم که اینقدر در مورد مصرف کوکائین، علف هرز و شیشه صحبت نکنیم. آزادی بیان باید با مسئولیت همراه باشد. اگر کسی فقط در مورد مواد مخدر صحبت می کند، حتماً کار اشتباهی انجام داده است. اما گاهی هنرمندی می خواهد زندگی خود را ۳۶۰ درجه به اشتراک بگذارد و در گوشه ای به مشکل مواد مخدر اشاره کند. این موضوع به دلیل صداقت و راستگویی خواننده رپ و مشمول آزادی بیان است.

وی با ابراز علاقه به شعر مرحوم هوشنگ ابتهاج گفت: رپرها شاعران امروزی هستند که خودشان شعرهایشان را اجرا می کنند. به نظر من سعدی به رپ هم خیلی نزدیک است چون شعرش از زندگی روزمره سرچشمه می گیرد.

فرصت طلبی بزرگ علی ضیا در دیدار با خواننده مشهور رپفرصت طلبی بزرگ علی ضیا در دیدار با خواننده مشهور رپ

ماجرای جنجال با شهرام شبپره

سینا ساعی درباره واکنش خود به اظهارات چند سال پیش شهرام شبپره خاطرنشان کرد: شهرام شبپره در صحبت های خود عنوان کرد که رپرها مجرم، معتاد و متجاوز هستند و این موضوع باعث شد که نسبت به این موضوع واکنش نشان دهم، زیرا از فردی با این موقعیت انتظار دارم. . او حتی در شرایطی که خودمان در ایران به اندازه کافی تحت فشار هستیم، باید سازنده رفتار کند.

وی درباره بازیگری در تئاتر گفت: در رپ متنی را که خودم می نویسم و ​​در تئاتر متنی را که نویسنده می نویسد اجرا می کنم. من بازیگری در تئاتر را خیلی دوست دارم و می خواهم آن را با رپ تلفیق کنم. یعنی نمایشی بنویسید که در آن همه دیالوگ ها به صورت رپ رد و بدل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا