اخبار اقتصاد ایران

فروش اقساطی خودرو در راه است | کاهش قیمت بازار خودروهای تولید داخل و مونتاژی

در ۸ ماهه نخست سال جاری حدود ۲۳۰۰ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد داشته است.

ایران تحلیل، مدیرکل دفتر صنعت خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقل از تسنیم گفت: تولید حدود ۲۵ هزار دستگاه خودروی سنگین (کامیون، وانت و تریلر) و رشد ۲۶ دستگاهی. ٪ در.” تولید در این زمینه، از جمله، آمار وجود دارد. که قابل توجه است. در مدت مذکور ۳۹۴ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در هشت ماهه امسال حدود ۲۰۵ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که نسبت به تولید ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش تولید داشت. در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

توکلی لاهیجانی افزود: از آنجایی که معتقدم ارائه تصویری شفاف بر اساس اعداد و ارقام می تواند نقش مهمی در ارتقای یک صنعت و رفع کاستی های آن داشته باشد، دفتر صنایع خودرو از سال گذشته گزارش های منظمی را ارائه می کند که گزارش تحلیلی آن در دسترس است. با نمودارهای مختلف تولید و سایر مختصات صنعت خودرو. اگر این گزارش را با تمام جزئیات منتشر کنید، می تواند تصویر روشنی از وضعیت صنعت خودرو کشور در حوزه تولید ارائه دهد و زمینه را برای مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی کشور فراهم کند.

وی گفت: در فاصله سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ بازار خودرو کشور دو عارضه مزمن را تجربه کرد که اولی کاهش تولید خودروسازان به کمتر از یک میلیون دستگاه و دومی تولید خودروهای ناقص بود. در بازار خودرو با سقوط قیمت مواجه هستیم.

توکلی لاهیجانی افزود: به طور میانگین قیمت خودروهای تولید داخل در بازار از ابتدای سال تاکنون ۲۸ درصد و خودروهای مونتاژی ۴۸ درصد کاهش داشته است.

فروش اقساطی خودرو همین الان است

مدیرکل دفتر صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشاهده وضعیت متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو نیز نشان می دهد که با حذف خودرو از کالای سرمایه ای در اکثر خودروها با کاهش تقاضا به گونه‌ای که در برخی خودروسازان کمتر از ۱۰ درصد از متقاضیان سامانه پرداخت و در بیش از ۸۰ درصد انواع خودروها میزان تحقق متقاضیان سامانه کمتر از ۵۰ درصد بوده است. از این پس پیشنهاد را بر اساس فروش اقساطی خودرو تشکیل خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا