اقتصاد جهان

فروش جهانی مک دونالد برای اولین بار در 4 سال اخیر کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از روزنامه انگلیسی “گاردین”، فروش جهانی رستوران های زنجیره ای مک دونالد در سه ماهه دوم سال جاری برای اولین بار در چهار سال گذشته کاهش یافت زیرا مصرف کنندگان به دلیل تورم یا گزینه های ارزان تر از غذا خوردن در بیرون از خانه صرف نظر کردند. .

این شرکت آمریکایی همچنین پیش‌بینی کرد که فروش در فروشگاه‌های مشابه در چند فصل آینده کاهش می‌یابد و روی راه‌حل‌هایی مانند عرضه غذا و آیتم‌های جدید منو کار می‌کند.

کریس کمپچینسکی، رئیس و مدیرعامل مک‌دونالد، روز دوشنبه در کنفرانس تلفنی با سرمایه‌گذاران گفت: «مصرف‌کنندگان هنوز ما را به‌عنوان یک رهبر ارزشی نسبت به رقبای کلیدی‌مان می‌بینند، اما واضح است که تفاوت ارزش ما اخیراً کاهش یافته است». ما در حال تلاش برای حل سریع این مشکل هستیم.

بر اساس این گزارش، فروش در مکان های رستوران های زنجیره ای که حداقل یک سال است باز بوده اند، در دوره آوریل تا ژوئن ۱ درصد کاهش یافته است.

این اولین کاهش از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ است، زمانی که اپیدمی کروناویروس مجبور به تعطیلی مشاغل شد و میلیون ها نفر را مجبور کرد در خانه بمانند.

در ایالات متحده، فروش این شرکت تقریباً ۱ درصد کاهش یافت. مک دونالد مشتری کمتری داشت اما کسانی که می آمدند به دلیل افزایش قیمت بیشتر از قبل خرج کردند.

کمپچینسکی از افزایش قیمت‌های زنجیره‌ای در فهرست غذا دفاع کرد و گفت که هزینه‌های کاغذ، غذا و نیروی کار در برخی بازارها در سال‌های اخیر تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سود خالص شرکت با ۱۲ درصد کاهش به ۲ میلیارد دلار یا ۲ دلار و ۸۰ سنت به ازای هر سهم رسید.

بدون احتساب موارد یکبار مصرف مانند هزینه های بازسازی، مک دونالد به ازای هر سهم ۲.۹۷ دلار درآمد کسب کرد. این رقم بسیار کمتر از درآمد هر سهم ۳.۰۷ دلاری بود که توسط تحلیلگران صنعت پیش بینی شده بود.

کاهش فروش رستوران ها به غول همبرگر که مقر آن در شیکاگو است محدود نمی شود.

به گفته سیرکانا، یک شرکت تحقیقات بازار، تعداد مشتریان رستوران های فست فود در ایالات متحده در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

دیوید پورتالین، مشاور صنایع غذایی در Circana، پیش بینی کرد که تورم بالا و افزایش بدهی مصرف کننده نیز بر حجم مشتریان در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا