بانک و بیمه

فروش ۴۶ هزار میلیارد ریال اوراق مالی در بیست و سومین حراج

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی نتیجه آخرین مزایده اوراق مالی اسلامی (سه شنبه ۵) را اعلام کرد. دی ماه) منتشر شد نمادهای آراد ۱۴۰، آراد ۱۴۵، آراد ۱۴۶ و آراد ۱۴۷ در این حراج به فروش رفت.

در این عرضه اوراق به بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی و نیز خریداران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه فروخته شد.

در این مدت هیچ گونه سفارشی از سوی بانک ها و موسسات اعتباری صورت نگرفت و اوراق به خریداران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه فروخته شد.

طبق اعلام بانک مرکزی، مزایده بعدی روز سه شنبه ۲۱ برگزار می شود دی ماه صورت می گیرد. در این حراج اوراق از طریق مناقصه عمومی، با کوپن و با پرداخت سود ۶ ماهه (پرداخت کوپن دو بار در سال) عرضه می شود.

بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی می توانند سفارشات خود را از طریق سامانه بازار بین بانکی (تابا)، شرکت های بیمه و موسسات مالی از طریق سامانه مظنه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال سفارشات روز یکشنبه دهم از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر می باشد. دی ماه است

فروش 46 میلیارد ریال اوراق مالی در بیست و سومین مزایده

بانک مرکزی پیشنهادهای دریافتی از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را برای تصمیم گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می کند که دستورهای موفق را تعیین می کند. براساس بند «الف» تبصره (۵) قانون بودجه ۱۴۰۲، بانک مرکزی فقط مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولتی در بازار ثانویه اوراق است.

در حالی که کارگزار این بانک زیرساخت معاملات و انجام مزایده را فراهم می کند، تعهدی نسبت به حجم و قیمت فروش اوراق مالی اسلامی دولتی ندارد و برای تامین مالی دولت این اوراق را در بازار اولیه خریداری نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا