فرهنگ و هنر

فروش 50 میلیارد کیلووات ساعت برق به مصرف کنندگان بالای یک مگاوات تا پایان سال

معاون بازار برق ایران از پاون خبر داد

معاون بازار برق ایران با اشاره به اینکه حضور مشترکان قراردادی بالای یک مگاوات در بورس انرژی میسر شده است، گفت: تا پایان امسال میزان فروش برق به مصرف کنندگان بالای یک مگاوات به ۵۰ میلیارد می رسد. کیلووات ساعت


ایران تحلیلی –

ˈحمیدرضا باقریˈ با اشاره به اینکه تا ابتدای سال جاری تنها مصرف کنندگان صنعتی بالای ۵ مگاوات امکان و مجوز حضور در معاملات خارج از بازار (معاملات بورس انرژی و قراردادهای دوجانبه) را داشتند، گفت: از ابتدای سال جاری امسال و با ابلاغ دستورالعمل توسعه معاملات برق در بورس انرژی از سوی وزیر نیرو، امکان حضور کلیه مشترکان با توان قراردادی بیش از یک مگاوات در بورس انرژی فراهم شد.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده میزان تقاضای مصرف کنندگان با توان قراردادی بیش از یک مگاوات حدود ۹۰ میلیارد کیلووات ساعت برآورد شده است و می توانند برق مورد نیاز خود را از بورس انرژی و قراردادهای دوجانبه خریداری کنند.

معاون بازار برق ایران تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه های شرکت مدیریت شبکه برق ایران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی در مجموع بیش از ۴۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در معاملات خارج از بازار توسط مصرف کنندگان بالای یک مگاوات خریداری شده است که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به حدود ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت برسد. گفت: مصرف کنندگان بیش از ۵۵ درصد برق مورد نیاز خود را از معاملات مذکور تامین می کنند.

وی ادامه داد: در مقایسه با کل برق مصرفی کشور در ۱۰ ماهه امسال حدود ۱.۳ درصد برق مصرفی از مبادلات بورس انرژی بوده و حدود ۱۲.۲ درصد نیز از طریق انعقاد قراردادهای تامین دوجانبه خریداری شده است. و مابقی مصرف یعنی حدود ۸۶.۵ درصد از طریق بازار برق خریداری شده است. تبدیل شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا