فرهنگ و هنر

فرید ناظر فصیحی مطرح کرد استفاده از هوش مصنوعی در کنسرت‌های علیرضا قربانی

فرید ناظرفصیحی کارگردان و طراح صحنه کنسرت زمستانی علیرضا قربانی در تهران درباره جلوه های بصری و ویدئومپینگ این کنسرت گفت: زمانی که تصمیم به تصویرسازی کنسرت های علیرضا قربانی گرفته شد، در مرحله تحقیق و بررسی نمونه هایی که او ساخته و انجام شده در دنیا از نظر کیفیت و استاندارد تحلیل می شوند […]

فرید ناظرفصیحی کارگردان و طراح صحنه کنسرت زمستانی علیرضا قربانی در تهران درباره جلوه های بصری و ویدئومپینگ این کنسرت گفت: زمانی که تصمیم به تصویرسازی کنسرت های علیرضا قربانی گرفته شد، در مرحله تحقیق و بررسی نمونه هایی که او ساخته و در دنیا می توان انجام داد، ما از نظر کیفیت و استاندارد تحلیل کردیم. وی ادامه داد: در مرحله اول برای تمام قطعاتی که قرار بود اجرا شود داستان یا سناریو نوشته می شد و در طول این مسیر به این فکر می کردیم که معمولا در اجراهایی که در ایران برگزار می شود مردم با موسیقی ارتباط برقرار می کنند و یک زنده می بینند. اجرا، اما می خواستیم مخاطب را به شکل دیگری درگیر کنیم تا علاوه بر استفاده از صدای علیرضا قربانی و موسیقی دلنشین، مجموعه ای از تصاویر همخوانی با موسیقی را برای آنها بسازیم و تصاویر جدیدی است که تمام حواس آنها را تسخیر می کند. . درگیر شوید بنابراین، در این فرآیند، پس از اتمام نگارش، استوری‌بردها طراحی شد، نمونه‌هایی که باید ساخته می‌شد، انجام شد، ما تست‌های مختلفی را در جاهای مختلف دادیم تا ببینیم با بهترین عملکرد چگونه خواهد بود. پیاده سازی. وی تصریح کرد: در دوره اخیر که «هوش مصنوعی» اکران و وارد بازار شد و مورد استفاده عموم قرار گرفت، ما به عنوان استودیویی که سال ها روی جلوه های بصری کار می کردیم، همیشه با فناوری درگیر بودیم و سعی کردیم ایده پردازی کنیم. و محصولاتی که می خواهیم در این زمینه پیشرو باشیم، تصمیم گرفتیم از “AI” برای ایجاد فضا و ویدئو استفاده کنیم. به همین دلیل دپارتمان «هوش مصنوعی» را که مدت ها پیش برای کارهای تحقیق و توسعه تشکیل شده بود در این پروژه دخیل کردیم. اگر بخواهم تحلیلی مختصر برای این ویدئوها ارائه کنم، ترکیبی از هوش مصنوعی هستند، مدل سازی سه بعدی، پویا و هوش مصنوعی به طور کامل استفاده نمی شود و تنها بخشی از فرآیند اجرای پروژه بود که به نظر من می تواند در مورد استفاده از هوش مصنوعی یک گام رو به جلو است. در واقع می خواستیم با توجه به نوع موسیقی علیرضا قربانی و نوع اجرای او و فناوری وارد شده در تجسم آثارش، وجه جدیدی با این اثر ایجاد کنیم. این طراح جلوه های ویژه گفت: در مرحله نگارش هم به این نتیجه رسیدیم که در تصویرسازی های کنسرت علیرضا قربانی سعی کنیم از معماری و طبیعت در واقع چهار عنصر اصلی استفاده کنیم. معماري به ويژه معماري ايراني رو به آسمان و بالاست و اشعار عليرضا قرباني و صدا و موسيقي او بخشي عرفاني دارد كه انسان را به خودشناسي و جستجوي حقيقت و بازگشت به خود ترغيب مي كند. به همین دلیل ما فکر کردیم که این فضاها می توانند فضایی را در کنار هم ایجاد کنند که مردم بتوانند در حین تماشای اجراها، مجموعه ای از تصاویر جدید را ببینند و لذت ببرند. وی همچنین درباره رنگ های استفاده شده در ویدئو مپینگ ها توضیح داد: پالت رنگی که برای تصویرسازی انتخاب کردیم این بود که می خواستیم تضاد زیادی با فضای بیرونی موجود ایجاد کنیم، زیرا اگر قرار باشد از رنگ های خنثی استفاده کنیم قاعدتاً یک رنگ بزرگ است. بخشی از تاثیری که قرار بود تصویر بر مخاطب بگذارد از او گرفته شده است و در بسیاری از شعرها شاید اتفاقی که افتاده برعکس باشد و مخاطب انتظار تصاویر تیره و روشن تری را داشته باشد اما کنتراست ایجاد شده جلب توجه می کند. . در پالت رنگی انتخابی سعی کردیم از رنگ هایی استفاده کنیم که برای مخاطب جذاب باشد و با داستان هایی که هر کدام از ویدیوها روایت می کنند همخوانی داشته باشد. به گزارش مهردر پایان ناظر فصیحی تاکید کرد: در مجموع از عناصر معماری و تکنولوژی برای خلق تصاویر جدید و متفاوت استفاده کردیم تا مخاطب علاوه بر موسیقی بتواند با تصویر ارتباط برقرار کند و امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا