فرهنگ و هنر

فصل دوم سریال «پوست شیر» در راه است :: ایران تحلیل

مدتی است که شناخته شده است که سریال “Lionskin” ساخته می شود ، و طبق گفته های جدید علی سارتیپی ، مدیرعامل پلت فرم Filmnet ، تولید این اسپین آف است اردیبهشت آغاز خواهد شد

به گفته ایران تحلیل ، سریال Poat Shir در سال ۱۴۰۱ ساخته و پخش شد. سریال Lion Skin شاید نوعی رنسانس در سریال نمایش خانگی باشد ، سریالی که روی سکوی Filmnet پخش می شد تا آخرین قسمت محبوب و نفس گیر بود. و نوید محمودی، اسپین آف این سریال موفق نیز ساخته و پخش می شود. مدتی است که شناخته شده است که سریال “Lion’s Skin” قرار است ساخته شود ، و طبق گفته های جدید Ali Sartipi ، مدیرعامل Platform Filmnet ، تولید این اسپین آف از اردیبهشت آغاز خواهد شد

هادی هجازیفر ، پانته بهرام ، مهداد سدیکیان ، آلیرزا کمالی ، پااردیس احمدیه ، زیلا شاهی موجتابی پیرزاده و شهاب حسینی از جمله بازیگران این سریال هستند.

اسپین آف روایتی است که بر اساس داستان یا مفهوم اثر دیگر ساخته شده است. اسپین آف ممکن است جزئیات بیشتری را بیان کند یا داستان دیگری را بیان کند. اسپین آف ها معمولا بر اساس آثار بسیار موفق و گاهی بر اساس شخصیت های فرعی از آن داستان ساخته می شوند.

سریال “Skin of a Lion” به کارگردانی Jamshid Mahmoudi و تولید شده توسط Navid Mahmoudi ، بر اساس آراء کاربران سایت فیلم “IMDB” ، توانست نمره خوبی از ۸.۴ بدست آورد ، به طوری که عنوان آن را به دست آورد محبوب ترین سریال های ایرانی این فصل هشت قسمتی پخش شد و توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. همچنین منتقدان و کارشناسان حوزه های مختلف به تحلیل این اثر پرداخته و آن را یکی از موفق ترین سریال های سال های اخیر دانسته اند.

“Lionskin” اولین تجربه برادران محمودی در شبکه نمایش خانگی بود. فیلمنامه این سریال توسط جمشید محمودی به همراه رضا بهاروند نوشته شده است و هر دو محمودی و بهاروند در نوشتن اسپین آف همکاری خواهند کرد.

فرارو نوشت که چند سال از آن گذشته است که هیچ خبری از سریال های تلویزیونی یا شبکه خانگی وجود ندارد که به اصطلاح خیابان ها مانند گذشته آرام باشد. مجموعه هایی که از همان قسمت اول مخاطب را جذب می کند تا برای پخش قسمت جدید روز شماری کند. جاسمید و نوید محمودی سال گذشته با ساخت سریال «پوست شیر» موفق شدند آمارهای عجیبی را در شبکه خانگی به دست آورند و پرمخاطب ترین سریال نمایش خانگی را به کارنامه خود اضافه کنند.

باید دید آیا برادران محمودی می توانند دوباره رکوردهای بازدید مخاطب را بشکنند یا خیر.

فصل دوم پوست شیر

نکته اول؛ شروع کار دو برادر

“چند متر مکعب عشق” اولین فیلمی بود که در سال ۲۰۱۲ توسط برادران محمودی تولید شد و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر ، آنها کریستال سیمورگ را برای بهترین فیلم از گروه جدید ظاهر دریافت کردند.

آنها که معمولا کارگردانی، نویسندگی و تولید آثار خود را بر عهده دارند، پس از ساخت چندین فیلم به سریال سازی رسیدند. فیلم سینمایی «آخرین تولد» ساخته جمشید و نوید محمودی به تازگی در سینماها به نمایش درآمد.

همچنین «رفتن»، «شکستن همزمان بیست استخوان»، «هفت و نیم»، «مردن در آب پاک» از جمله آثاری هستند که کارگردانی کرده اند و همگی به مشکلات و سبک زندگی می پردازند. مهاجران افعان به دلیل دغدغه شخصی.

سریال های «سایبان» و «دل در» دو تجربه آنها در عرصه سریال سازی است. اما نقطه اوج کار برادران محمودی به ساخت سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی برمی گردد که نسبت به دیگر آثارشان با استقبال غیرقابل تصوری از سوی مردم مواجه شد و باعث شد که این سریال به پایان برسد. مدت هاست در راس اخبار حوزه سریال های شبکه خانگی قرار دارد. گرفتن

نکته دوم؛ راز موفقیت «پوست شیر» چه بود؟

یکی از پرمخاطب ترین و جنجالی ترین سریال هایی که سال گذشته از پلتفرم فیلم نت پخش شد، سریال «پوست شیر» ساخته جمشید محمودی و تهیه کنندگی نوید محمودی بود.

پخش این سریال از ۳۰ شهریور سال ۱۴۰۱ زمانی آغاز شد که کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر بارها در مورد موضوع آن و صحبت های شخصیت های آن اظهار نظر کردند و حتی در نظرات خود به آن کلمات اشاره کردند. «پوست شیر» داستان مردی به نام نعیم بود که به دلیل کینه ای که از او داشت، یکی از دوستان قدیمی اش با نعیم به توافقی شخصی دست زد و ریتم زندگی او را بیش از پیش به هم زد.

سریالی که به دلیل نحوه روایت هر هفته چهارشنبه ها همه برای دیدن قسمت جدیدش لحظه شماری می کردند. حتی قسمت های پایانی آن در چند سالن سینمایی با حضور بازیگران اکران شد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.

«پوست شیر» با تمام نقاط قوت و ضعفش از آن دست سریال هایی بود که در چند سال اخیر ندیده بودیم و به همین دلیل توانست مخاطبان قابل توجهی را جذب کند. بزرگترین مزیت این سریال بازی باورپذیر بازیگران آن از جمله شهاب حسینی، هادی حجازی فر، پانته آ بهرام و … است.

قسمت آخر سریال پوست شیر ​​۳۰ فروردین ۱۴۰۲ منتشر شد که بر اساس آمار منتشر شده پرطرفدارترین سریال سال ۱۴۰۱ لقب گرفت و بر اساس رای کاربران سایت “IMDB” توانست امتیاز ۴.۸ از ۱۰ را به خود اختصاص دهد و به این ترتیب تبدیل به سریالی شد. محبوب ترین سریال تاریخ نمایش خانگی

نکته سوم؛ اسپین آف “پوست شیر” کجا رفت؟

با گذشت سه ماه از پایان سریال «پوست شیر»، جمشید محمودی با انتشار پستی اینستاگرامی از ادامه چهارشنبه های «شیر پوست» خبر داد و ساخت اسپین آف این سریال در دستور کار پلتفرم فیلم نت قرار گرفت. معمولا پس از پایان یک سریال محبوب، سازندگان آن تصمیم می گیرند فصل های بعدی یا اسپین آف های آن را تولید کنند.

مجموعه «پوست شیر» نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل محبوبیتی که دارد در این دسته قرار می گیرد.

تا کنون اسپین آف سریال های پرطرفداری مانند خانه سبز در قالب سریال سرزمین سبز یا پاورچین در قالب سریال شبابی برره تولید شده است، به خصوص که این دومی تجربه بسیار موفقی بود. . به طور کلی اسپین آف ها بر اساس داستان اثر دیگری ساخته می شوند و گاهی به جزئیات شخصیت های فرعی آن اثر می پردازند.

یکی از مهم ترین کنجکاوی ها درباره خبر ساخت اسپین آف بر اساس سریال «پوست شیر» این است که سازندگان این سریال قرار است به سرنوشت کدام شخصیت و محور اصلی روایت تبدیل شوند. . ظرفیتی از سرگرد مشکات با بازی شهاب حسینی تا رضا پروانه با بازی علیرضا کمالی نژاد وجود دارد و هنوز خبری قطعی از آن نیست.

هفته پیش گروهبان علی. مدیرعامل پلتفرم فیلم نت در مصاحبه ای درباره سرنوشت اسپین آف «پوست شیر» توضیح داد که بیش از هر چیز دیگری ساخت یک سریال باکیفیت برای ما مهم است و امیدواریم بتوانیم اردیبهشت بیایید فیلمبرداری آن را در سال ۱۴۰۳ شروع کنیم.

جمشید محمودی و رضا بهاروند اسپین آف «پوست شیر» را می نویسند که در نگارش فیلمنامه این سریال نیز همکاری داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا