فناوری

فضانوردان ناسا آسانسور ماموریت فرود روی ماه را آزمایش کردند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

آژانس فضایی آمریکا، ناسا، اعلام کرده است که فضانوردان آن آسانسوری را که توسط اسپیس ایکس برای ماه طراحی و ساخته شده است، آزمایش کرده اند.

این سیستم آسانسور برای انتقال خدمه و تجهیزات از فضاپیما به سطح ماه استفاده خواهد شد.

فضانوردان ناسا نیکول مان و داگ ویلز ویللاک در این آزمایش برای شبیه سازی محدودیت های حرکت و کار در محیط ماه از لباس های فضایی استفاده کردند. در ماموریت آتی آرتمیس، فضانوردان از لباس های فضایی جدید ساخته شده توسط Axiom Space استفاده خواهند کرد.

به گفته ناسا، این آزمایش به فضانوردان اجازه داد تا با سیستم آسانسور تعامل داشته باشند. آزمایشی که هم نحوه کار سخت افزار آسانسور را نشان می داد و هم فرصتی را برای خدمه فراهم می کرد تا نظرات و بازخورد خود را در مورد نحوه کار با آن بیان کنند.

این آسانسور نمونه اولیه که در مجتمع فضایی اسپیس ایکس در کالیفرنیا ساخته شده است از یک بخش سبد شکل در مقیاس کامل و بازوهای مکانیکی و سوئیچ های رابط برای استفاده خدمه تشکیل شده است.

پس از آزمایش آسانسور، فضانوردان نظرات خود را در مورد قرارگیری آن در سطح شیب دار، نحوه سوار و پیاده شدن آسانسور در سطوح شیب دار، استفاده از قفل محفظه و فضای موجود برای انتقال بار و نحوه حرکت آسانسور به صورت عمودی ارائه کردند. سیستم ریلی با مقامات سازنده به اشتراک گذاشته شده است.

ماموریت آرتمیس ناسا برای اولین بار از زمان ماموریت های آپولو در دهه ۱۹۶۰، انسان ها را به ماه باز می گرداند. آپولو نام یکی از خدایان در اساطیر یونانی است که برای این مأموریت ایران تحلیل شده است.

این بار نام «آرتمیس» برای مأموریت اعزام فضانوردان به ماه ایران تحلیل شده است که نام الهه ای در اساطیر یونان باستان و خواهر آپولو است.

این ماموریت به طور آزمایشی برای دسامبر ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است، اگرچه ممکن است تا سال ۲۰۲۷ به تعویق بیفتد. این به این دلیل است که در حال حاضر چالش هایی برای طراحی فضاپیمای اسپیس ایکس وجود دارد و استارشیپ با وجود دو تلاش هنوز به پرتاب فضا نرسیده است. علاوه بر این، لباس های فضایی در حال توسعه توسط Axiom هنوز به طور کامل توسعه نیافته اند.

در سال ۲۰۲۱، ناسا قراردادی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار (۲.۴ میلیارد یورو) با اسپیس ایکس متعلق به میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک امضا کرد تا ساخت فضاپیمایی را با هدف بردن فضانوردان به ماه در قالب مأموریت آرتمیس آغاز کند.

آژانس فضایی آمریکا در نظر دارد در چارچوب برنامه آرتمیس، چهار فضانورد به ماه بفرستد و با ایجاد ایستگاه فضایی در ماه، حضور پایدار انسان را در آن امکان‌پذیر کند و سپس فناوری‌های جدید را در آنجا آزمایش کند. هدف از سفر انسان به مریخ

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا