فناوری

فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود / هشدار هواشناسی برای کولاک برف و احتمال بهمن

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، امروز در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در برخی از مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات دامنه های جنوبی البرز و روز پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور در سواحل شرقی دریای خزر در خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور بارش باران و برف پیش بینی می شود. پیش بینی می شود. وزش باد شدید موقتی و کولاک در ارتفاعات پیش بینی می شود.

روز جمعه در نواحی جنوب غربی شمال غرب ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز شنبه در شمال غرب و غرب کشور بارش باران و وزش باد شدید موقتی ادامه دارد.

امروز در نواحی شمال شرق، نواحی واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال غرب، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق، در بخش هایی از غرب، شرق و جنوب شرق افزایش سرعت وزش باد وجود خواهد داشت. در ساعات خاص و در مناطق مستعد گرد و غبار. و شرایط ذکر شده در روز جمعه در اکثر نقاط کشور پیش بینی می شود.

امروز در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس دما در این مناطق را شاهد خواهیم بود.

افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: صبح چهارشنبه ۲۰/۱۰/۱۴۰۲

زمان پایان: بعدازظهر جمعه ۲۲/۱۰/۱۴۰۲

نوع ریسک:

حداکثر سرعت باد آنی را به ۲۶ افزایش دهید نات و افزایش حداکثر ارتفاع امواج تا ۱.۷ متر در نواحی ساحلی و دور از ساحل.

ناحیه اثر:

چهارشنبه: مناطق دور از سواحل استان خوزستان

پنجشنبه و جمعه: مناطق ساحلی و دورافتاده استان های خوزستان و بوشهر

اثر ریسک:

خطر غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به تورها و قفس های ماهیگیری، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت های ساحلی و دریایی به ویژه فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه:

ممنوعیت شنا و غواصی، ممنوعیت فعالیت های ماهیگیری، محدودیت تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تدابیر لازم برای ورود و خروج کشتی ها به بنادر و حمایت از فعالیت صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی.

تشدید فعالیت سامانه بارشی با بارش برف

زمان شروع: چهارشنبه ۲۰/۱۰/۱۴۰۲

زمان پایان: پنجشنبه ۲۱/۱۰/۱۴۰۲

نوع ریسک:

بارش برف در مناطق سردسیر، مه، کاهش دید، کولاک و احتمال ریزش بهمن در مناطق کوهستانی

ناحیه اثر:

چهارشنبه: اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، همدان، ارتفاعات در استان های قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران.

پنجشنبه: استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، شمال قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات در استان های گیلان، مازندران، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان.

اثر ریسک:

اختلال در ناوگان جاده ای، ریلی و هوایی، رانش زمین در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، کاهش دید، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال ریزش کولاک بهمن، طغیان معابر، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر.

توصیه:

پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفگیر و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت های ساختمانی . . آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراهه ها، آماده سازی معابر جهت برف روبی در گردنه ها و اماکن سردسیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا