اخبار اقتصاد ایران

فعالیت ۱۶۵۰ جایگاه به صورت آفلاین | فعال شدن کارت سوخت برخی جایگاه‌ها تا بعدازظهر

وزیر نفت با بیان اینکه ۱۶۵۰ جایگاه در سراسر کشور آفلاین هستند، گفت: ظرف ۲ تا ۳ ساعت آینده تمامی جایگاه ها به بهره برداری می رسد.

افق میهن، جواد اوجی امروز با حضور در یکی از جایگاه های سوخت، با بیان اینکه برخی جایگاه ها در ساعات اولیه مورد حمله سایبری قرار گرفتند و عملیات سوخت گیری متوقف شد، گفت: برای حل این مشکل بسیج شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز این تجربه را داشتیم، به تدریج جایگاه ها به صورت دستی فعال می شوند تا وقفه ای در سوخت گیری ایجاد نشود و تا این لحظه ۱۶۵۰ جایگاه در سراسر کشور به صورت دستی فعال می شوند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه تا دو تا سه ساعت آینده تمامی جایگاه ها به صورت دستی فعال می شود، گفت: مردم می توانند بدون استفاده از کارت سوخت و سهمیه آزاد بنزین دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست، تصریح کرد: موجودی ذخایر بنزین نیز مطلوب است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. سهمیه کارت سوخت نیز رزرو شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی، دشمنان می خواستند مردم را متضرر کنند زیرا در جبهه های دیگر ضربه خوردند. خادمان این افراد در میدان وزارت نفت قرار نخواهند گرفت و انشالله به زودی این توطئه خنثی خواهد شد.

اوجی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مشکل به طور کامل برطرف می شود و مردم می توانند با استفاده از کارت سوخت بنزین تهیه کنند، گفت: همکاران معاونت فناوری اطلاعات و سامانه هوشمند در حال بررسی ابعاد مختلف کار هستند و درخواست زمان کردیم. تا ساعاتی دیگر تمامی جایگاه ها به صورت دستی فعال می شوند و از بعدازظهر به تدریج جایگاه ها را در بحث کارت سوخت فعال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که نهایی شود نیاز به بررسی و اعلام کارشناسان فنی دارد تا آسیبی به این بخش وارد نشود.

به گفته وزیر نفت، اولا تمام تلاش ما این است که جایگاه ها فعال باشند و مردم در تامین سوخت با چالش مواجه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا