بانک و بیمه

فعلا موسسه اعتبار دیگری ادغام نمی‌شود| «توسعه» منحل می‌شود نه ادغام

به گزارش ایران تحلیل، غلامرضا مرحبا درباره واگذاری دو موسسه اعتباری نور و توسعه و انتقادات مطرح شده درباره واگذاری موسسه نور با مغایرت ۴۰ هزار میلیارد تومانی به بانک ملی گفت: انحلال و ادغام دو موسسه توسعه و نهادهای توسعه ای نهادهای نور در گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم جدیدی اتخاذ شد اقدامات این واگذاری در گذشته انجام شد و اقدام نهایی در هفته گذشته انجام شد. البته موضوع موسسه توسعه انتقال و ادغام نیست و این موسسه تصمیم گیری شده و در حال انحلال است.

وی در خصوص تعیین تکلیف و سرنوشت سپرده های مردم در تصمیمات انحلال گفت: در انحلال تصمیم گیری در مورد سپرده های مردم سازوکار خاص خود را دارد. بسته به شرایط یا زمان بندی سپرده های مردم برداشت می شود یا اینکه چند بانک برای انتقال سپرده ها مشخص و اعلام می شود و بانک مرکزی بر اساس چند عامل تصمیم می گیرد.

عضو شورای پول و اعتبار در ادامه با اشاره به انتقاد از ادغام موسسه نور با بانک ملی خاطرنشان کرد: اگرچه این موسسات زیان ده به حساب می آیند اما از سوی دیگر دارایی، زمین و زمین خوبی دارند. از سوی دیگر این موسسات به بانک‌های قدرتمندی منتقل می‌شوند که بتوانند مشکلات را حل کنند و خود با چالش مواجه نشوند. به همین دلیل بانک ملی برای ادغام موسسه نور با این بانک انتخاب شد تا بتواند از ظرفیت خود برای حفظ منافع سپرده گذاران و ارائه خدمات بانکی به سپرده گذاران نور در فضای بانکی سالم استفاده کند.

مرحبا با بیان اینکه بانک ملی با توان خود می تواند موسسه نور را نجات دهد، تاکید کرد: موضوع ادغام کار بسیار سختی است و ممکن است در کوتاه مدت تاثیر منفی بر بانک ملی بگذارد، اما امیدواریم مشکل ایجاد شود. وجود خواهد داشت.» حل خواهد شد و در درازمدت به نفع سهامداران خواهد بود.

وی افزود: بانک ملی برای پرداخت بدهی ها تصمیم به فروش دارایی های موسسه نور دارد اما این اقدامات فرآیندی زمان بر و پیچیده است.

عضو شورای پول و اعتبار درباره تصمیم گیری در خصوص کارکنان موسسه نور نیز گفت: موسسه نور تعداد زیادی کارمند ندارد، من اطلاعات دقیقی از اعزام کارکنان این موسسه ندارم اما البته زمانی که مشکل پیش خواهد آمد در صورت درخواست ادغام، ادامه فعالیت این کارکنان نیز تنظیم خواهد شد.

مرحبا در پاسخ به این سوال که آیا ادغام موسسه اعتباری دیگری در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: در حال حاضر موسسه دیگری برای ادغام وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا