اخبار اقتصاد ایران

فقط ۲۰ درصد از مردم پرمصرف هستند | مردم در برخی بانکها احساس سرما می کنند

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار مگاوات از کل برق کشور در سیستم های سرمایشی (کولرها) مصرف می شود، گفت: تغییر دمای کولر و تنظیم آن روی ۲۴ درجه به تنهایی باعث کاهش ۲۰ درصدی مصرف می شود.

افق میهن به نقل از تسنیم، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار مگاوات از کل برق کشور در بخش سیستم های سرمایشی (کولرها) مصرف می شود، گفت: تغییر دمای کولر و تنظیم آن. تا ۲۴ درجه به تنهایی مصرف ۲۰ درصد کاهش می یابد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به گلایه برخی هموطنان از سردی بیش از حد دمای هوا در بانک ها گفت: مردم می گویند در این شرایط گرم در برخی بانک ها احساس سرما می کنیم.

وی افزود: مصرف برق بیش از ۵۲ هزار اداره و سازمان کشور از طریق کنتورهای هوشمند رصد می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر از گزارش های مردمی مبنی بر استفاده نادرست از برق در برخی بانک ها، فرودگاه ها، مراکز آموزشی و … خبر داد و گفت: اینکه همه دستگاه های سرمایشی مراکز آموزشی که در تابستان تعطیل هستند باید روشن شوند صحیح نیست. روشن است و فقط اتاقی که پرسنل در آن حضور دارند باید باشد. سیستم های خنک کننده را روشن کنید.

۱۵۰ هزار نفر شبانه روز برای تامین برق کشور کار می کنند

وی مصرف فعلی کشور را بیشتر از برخی کشورهای اروپایی عنوان کرد و گفت: اکنون در آستانه رسیدن به نیاز مصرفی ۸۰ هزار مگاوات هستیم که فشار زیادی به شبکه وارد می کند.

سخنگوی صنعت برق افزود: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از پرسنل صنعت برق در آماده باش کامل هستند و بی وقفه برای تامین برق پایدار مشترکان تلاش می کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر مصرف ۷۹ هزار مگاوات را بی سابقه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ۶ هزار مگاوات افزایش نشان می دهد. اگر منابع مالی آن نیز تامین شود، روند ساخت و تامین سوخت ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد.

* رشد ۹ درصدی پیک تقاضای برق در بخش غیرمولد کشور

رجبی مشهدی با اشاره به میانگین رشد مصرف در سال های گذشته که ۴.۷ درصد به ثبت رسیده است، گفت: این در حالی است که آخرین نمودار تقاضای مصرف برق رشد نزدیک به ۹ درصدی را نشان می دهد و متأسفانه این رشد مصرف است. مربوط به بخش تولید نیست.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار مگاوات از کل برق کشور در سیستم های سرمایشی (کولرها) مصرف می شود، خاطرنشان کرد: تغییر دمای کولر و تنظیم آن روی ۲۴ درجه به تنهایی باعث کاهش ۲۰ درصدی مصرف می شود. مناطق عادی این کشور که نیمه شمالی کشور را در بر می گیرد، مسئولیت کولر آبی را بر عهده دارد.

وی افزود: تاکنون تنها ۱۵ درصد از مردم منطقه شمال غرب ایران کولر داشتند که این میزان در حال حاضر به ۳۰ درصد رسیده است در حالی که خرید وسایل سرمایشی با توجه به منطقه جغرافیایی ضروری است.

* فقط ۲۰ درصد مردم مصرف کننده سنگین هستند

رجبی مشهدی این روند را نشان از تغییر الگوی رفتاری مصرف برق در مناطق سردسیر و معتدل کشور دانست و تصریح کرد: اگرچه تنها ۲۰ درصد مردم پرمصرف هستند و در این میان ۲ تا ۳ درصد مشترکان بسیار زیاد هستند. مصرف کنندگان، که چندین برابر بیشتر از سایر مصرف کنندگان برق است. انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی همکاران ما در نیروگاه ها و خطوط انتقال و اداره توزیع به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند. انجام تعمیرات سخت است در حالی که در شرایط عادی حداقل ۲۴ ساعت باید منتظر خنک شدن امکانات باشید اما با توجه به مصرف برق کشور و ضرورت برق رسانی به هموطنان، همکاران ما جان خود را می دهند. و با تمام تلاش خود تعمیرات را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا یک پست برق که آسیب دیده و دچار حریق شده بود، خاموش و با تلاش فراوان همکاران در مدت سه ساعت مشکل برطرف شد.

اهدای خودرو و جوایز ۱۰۰ میلیون تومانی در ۳ استان

رجبی مشهدی تفاوت پیک مصرف برق در تابستان و زمستان را ناشی از فشار مضاعف بر شبکه برق در اثر گرما و افزایش مصرف در تابستان دانست و افزود: در سایر ماه های سال به عنوان مثال در زمستان ترانسفورماتور آسیب دیده است. قابل تعمیر است اما در تابستان این کار به سختی و مشکلات فراوان انجام می شود.

سخنگوی صنعت برق در پایان از اجرای کمپین با انرژی با هدف بهینه سازی و کاهش مصرف برق خبر داد و افزود: علاوه بر جوایزی که در کمپین با انرژی در نظر گرفته شده است، بر روی قبوض برق کشور مشترکانی که مصرف برق خود را نسبت به سال کاهش داده اند در گذشته کاهش داشته اند و پاداش مدیریت مصرف اعمال می شود و نزدیک به ۴۰ درصد از مشترکان پاداش دریافت کرده اند.

وی همچنین به هدایای مرحله اول قرعه کشی کمپین انرژی اشاره کرد و گفت: خودرو و جوایز ۱۰۰ میلیون تومانی به هموطنانی که مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده بودند در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و هرمزگان اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا