ورزشی

فلسطین تیم سخت‌کوشی است/ یک دروازه‌بان خوب از یک پدر و مادر خوب بهتر است

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از اولین دیدار تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا مقابل فلسطین اظهار داشت: در السد بازی کردم و خاطرات بسیار خوبی هم از السد و هم از کشور خوب دارم. قطر این بهترین جام ملت ها خواهد بود زیرا قطر تجربه خوبی از جام جهانی به دست آورده است. بازی اول در این مسابقات بسیار مهم است. فلسطین تیم سخت کوشی است، ساختار دفاعی خوبی دارد و دوندگی بالایی دارد.

وی ادامه داد: نتایج آنها در دو سه بازی اخیر نشان می دهد که در ساختار دفاعی بسیار قوی هستند. هر بازی مانند یک فینال است و می خواهیم با تمام توان وارد مسابقات شویم. تیم ما بهترین شرایط فنی را دارد و امیدواریم با بازی های خوب به حق مردم برسیم.

وی درباره یکپارچه شدن تیم ملی ایران در این رقابت ها گفت: فوتبالیست ها در قبال مردم و کشور خود مسئولیت دارند و این مسئولیت باعث می شود که در زمین بیشتر تلاش کنند تا مردم را خوشحال کنند. از روزی که به تیم ملی آمدم بیشتر روی وحدت در تیم ملی تمرکز کردم و این کار را با کمک خود بازیکنان انجام دادیم. خوشبختانه به این مهم رسیده ایم. فکر و ذکر بازیکنان فقط برای داشتن بهترین عملکرد خود در زمین است. مطمئنم از فردا عملکرد بسیار بهتری نسبت به چند اردوی قبلی خواهیم داشت. بچه ها از نظر روحی در شرایط بسیار خوبی هستند.

سرمربی تیم ملی درباره استفاده از بازیکنان مورد نظر خود در زمین گفت: هر بازی برای ما مثل فینال است و تیم ضعیفی پیش رو نداریم. با تمام توان به زمین خواهیم رفت.

وی درباره پیشرفت فوتبال آسیا گفت: نسبت به دوره قبل که در تیم ملی بودم، فوتبال آسیا پیشرفت زیادی داشته است. امسال اصلا قابل مقایسه با ۲۰۰۷ نیست. در جام جهانی قطر سه تیم آسیایی به مرحله بعد صعود کردند. پیشرفت فنی و ساختاری می بینیم اما ایران هم هستیم و از نظر انسانی خیلی قوی هستیم. ما لژیونرها و بازیکنان بسیار خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم نماینده شایسته ای برای کشورمان باشیم. تیم ما منسجم است و بچه ها واقعا تیم بزرگی ساخته اند.

قلعه نویی درباره داشتن علیرضا بیرانوند گفت: دروازه بان خوب بهتر از پدر و مادر خوب است. اگر قرار است تیمی موفق شود، همه باید در شرایط خوبی باشند. تیم باید منسجم باشد و دروازه بان نقش مهمی دارد. خدا را شکر سه دروازه بان داریم که همگی در شرایط بسیار خوبی هستند. در جام جهانی دیدیم که نقش دروازه بان چقدر مهم است. در فینال دیدیم که مارتینز چطور آن توپ را مهار کرد. او نقش مهمی در قهرمانی آرژانتین داشت. دروازه بان نقش بسیار مهمی در تیم ملی دارد.

وی درباره پیوستن سردار آزمون به تیم ملی و آمادگی او گفت: سردار همین چند روز پیش بازی کرد و شرایط خوبی دارد. خوشبختانه تیمی داریم که بازیکنان ذخیره اش هم می توانند موثر باشند. این نکته در تیم ملی ما وجود دارد.

قلانویی درباره شکست ناپذیری تیم ملی از زمان کنونی خود عنوان کرد: ساختار دفاعی و نباختن بخش مهمی از فوتبال است اما مهمتر از آن در ذهن من ساختار هجومی است. ما به دنبال یک ساختار دفاعی خوب هستیم اما می خواهیم فوتبال هجومی بازی کنیم. مردم ۳ به ۱ را بیشتر از ۱ به ۰ دوست دارند. نگرش ما این است که بازی تهاجمی ارائه کنیم و به ساختار دفاعی هم توجه کنیم. سعی می کنیم دو ساختار را دنبال کنیم اما تلاش بچه ها بازی هجومی است. ما قسمت تهاجمی را بیشتر دوست داریم تا مردم لذت ببرند. ممکن است رنج بکشیم و هزینه کنیم، اما نگرش خود را تغییر نخواهیم داد.

وی درباره انتظارات هواداران از تیم ملی گفت: فوتبال برگ های زیادی دارد و به نوعی فوتبال زندگی است. بخش عمده ای از تیم مدیریت در داخل و خارج از زمین است. بخش دیگر مسائل فنی است. از زمان حضور من سعی کردیم به این دو قسمت توجه کنیم و به بهترین شکل این کار را انجام دهیم. مثلاً در بخش مدیریت به خیلی از بازیکنان گفتم: این جام ملت‌ها ممکن است آخرین جام ملت‌های شما باشد. باید کمکمان کنید تا خاطره خوبی برای مردم عزیز ایران به یادگار بگذاریم.» بزرگان فوتبال ما هم خیلی ما را همراهی کردند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: بهترین شغل یک مربی صداقت است. در هر تیمی که بودم سعی کردم بحث های مدیریتی و فنی را به خوبی انجام دهم. در دو دوره امکانات و توجه به تیم ملی خیلی بیشتر از امروز بود و این بازیکنان جوانتر بودند، با این حال خوشحالم هرکسی ما را می بیند توقعی دارد. این نشان از عملکرد خوب ما دارد. انتظارات مردم به دلیل نتایج خوب ماست. تیم ما تقریباً کامل شده است.

قلعهنوی افزود: باید بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. از بازی با فلسطین همه بازی های ما فینال است و شانس در نتیجه دخیل است. مثلا در یک دوره مهدوی کیا برای اولین بار پنالتی یا مثلا توپ را از دست داد تیر می زند و می رود. شانس خیلی دخیل است اما ما می توانیم با عملکرد خوب این شانس را به نفع خود تبدیل کنیم.

قلانوی در پایان همچنین گفت: جا دارد از رسانه هایی که در ۷-۸ ماه گذشته حمایت و حتی انتقاد کردند و همچنین از مردم و مسئولان جزیره کیش که اردوی خوبی برگزار کردیم تشکر کنم. ما از انتقاد استقبال می کنیم زیرا ما را بهتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا