فناوری

فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

سی سال پیش در ۲ سال پیش مرداد ۲ ، فناوری موبایل وارد ایران شد و نقطه عطفی در تحول در ارتباطات این کشور بود.

به گفته مرکز ارتباطات ، اولین توسعه برند موبایل و رویدادهای بین المللی ، اولین اپراتور تلفن همراه سیا ایران یک ایستگاه رادیویی و تهیه چهار سیم کارت را به موسسه ریاست جمهوری راه اندازی کرد.

امروز ، همین شبکه با بیش از ۵ میلیون سیم کارت فعال و پوشش بیش از ۵ ٪ از جمعیت کشور ، به بزرگترین و مفیدترین شبکه ارتباطی کشور تبدیل شده است.

مروری بر آخرین آمار مربوط به گزارش رسمی سازمان نظارتی رادیو و ارتباطات نشان می دهد که تنها حدود ۱ میلیارد دقیقه مکالمه و ۲ میلیارد متن در طی یک فصل در شبکه های تلفن همراه کشور رد و بدل شده است. آماری که نشانگر اعتماد گسترده و استقبال از این فناوری ارتباطی به مدت سه دهه از زندگی آن است.

موبایل اول ، به عنوان حراج فرکانس 4G و مجوز اپراتور ، در حال حاضر خدمات خود را به ۲ شهر و ۲ روستا در سراسر کشور گسترش می دهد و با عبور از نسل دوم تا پنجم فناوری ارتباطی ، دارنده رکورد “بیشترین تعداد سایتهای فعال 5G” با بیش از ۵ سایت فیزیکی.

با وجود این دستاوردها ، اولین همراه فقط ارائه دهنده خدمات ارتباطی نیست. این برند که موقعیت خود را به عنوان یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین نام های تجاری در کشور طی سه دهه گذشته تثبیت کرده است ، اکنون در ابتدای دهه چهارم خود یک برنامه استراتژیک جدید به نام “کهکشان” را معرفی کرده است.

این برنامه که ادامه مسیر اول موبایل است ، به دنبال نزدیک شدن دنیای آنلاین و آفلاین است و تجربه دیجیتالی فراگیر تر و هوشمندانه تری را ارائه می دهد. اولین مأموریت موبایل در این مرحله ارائه خدمات ارتباطی جامع و ایجاد تجربه ای فراتر از یک اپراتور سنتی است.

یکی از مهمترین ویژگی های این تحول ، تجدید نظر در اولین هویت بصری موبایل است که میراث گرانبها سالها تلاش را حفظ می کند و یک برند مدرن و مدرن از برند را ارائه می دهد. اصلاحات به گونه ای است که مرز بین حضور فیزیکی و دیجیتال کاملاً از بین می رود و اولین همراه وارد دنیای “همهجانبه” یا فراگیر شده است.

هویت بصری جدید اول موبایل مبتنی بر اعتماد ، پویایی ، نوآوری و تعهد به پیشرفت در فناوری است و شرکت موقعیت خود را به عنوان یک رهبر در کشور مطابق با شفافیت ، تعامل مؤثر و پاسخگویی به نیاز کاربران و شرکا می کند.

رونمایی از این هویت بصری جدید ، فصل جدیدی را در تاریخ اول موبایل آغاز کرده است که نوید آینده ای روشن تر ، باهوش تر و موفق تر را برای همه ذینفعان ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا