فناوری

فناوری فورد از قاچاق مواد مخدر به صورت ناخواسته در اتومبیل شما جلوگیری می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: قرار دادن مواد مخدر در خودرو که منجر به قاچاق ناخواسته مواد مخدر توسط راننده می شود، مشکلی رایج برای همه رانندگان در سراسر جهان است. اکنون فورد راه حلی برای رفع این مشکل پیدا کرده است. این سیستم تضمین می کند که هیچ کس نمی تواند مواد را در وسیله نقلیه شما کاشت.

طرح جدید فورد در مارس ۲۰۲۳ به عنوان پتنت به ثبت رسیده است.اطلاعات این اختراع جدید در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴ به رسانه ها ارائه شد.این اختراع برای جلوگیری از قاچاق ناخواسته دارو توسط رانندگان طراحی شده است.

در ایالات متحده آمریکا به خودروهایی که بدون اطلاع مالک در آنها مواد نصب شده است، قاطر کور می گویند. قاطرهای کور یکی از راهبردهای رایج قاچاقچیان مواد مخدر در ایالات متحده برای انتقال مواد مخدر به داخل یا خارج از ایالات متحده است. این به قاچاقچیان اجازه می دهد تا مواد مخدر را بدون مشکل با قانون تجارت کنند.

ظهور فنتانیل چالش های جدیدی را به همراه داشته است. این دارو را می توان در مقادیر بسیار کمتری حمل کرد و این امر حمل مواد را برای قاچاقچیان به داخل وسایل نقلیه آسان تر می کند. آسیب پذیری رله صندوق عقب خودرو در برابر سرقت و دستکاری به قاچاقچیان اجازه می دهد تا به راحتی مقداری فنتانیل را در صندوق عقب خودرو جاسازی کنند.

سیستم فورد چگونه برای جلوگیری از قاچاق ناخواسته مواد مخدر کار می کند؟

این سیستم با استفاده از رادارها و سنسورهای خودرو کار می کند. اگر سیستم هر گونه فعالیت غیرعادی را تشخیص دهد، دوربین ها را فعال می کند و شروع به ضبط فیلم از اطراف ماشین می کند. از این ویدیو می توان به عنوان اثبات بی گناهی راننده استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر شخصی برای مدت طولانی بیش از حد نزدیک به ماشین شما ایستاده باشد، این سیستم برای ضبط تصاویر فعال می شود.

فناوری فورد از قاچاق مواد مخدر در خودروی شما جلوگیری می کند

پیشگیری از قاچاق مواد مخدر توسط فورد

اضافه کردن هر گونه وزن اضافی به بدنه خودرو باعث رانندگی متفاوت خودرو می شود. سیستم هوشمند فورد نیز متوجه این تغییر وزن شده و آن را به عنوان گزارش ثبت می کند. البته این سیستم مانند پنل های تبلیغاتی داخل خودرو همچنان یک اختراع است و شاید هرگز شاهد نصب آن در خودروی واقعی نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا