طلا و ارز

فنر قیمت دلار رها شده است؟

برزو حق شناس، تحلیلگر بازار ارز در گفت و گو با خبرنگار افق میهن:






قیمت دلار در هفته گذشته به افزایش خود ادامه داد. برزو حق شناس، اقتصاددان، دلار را در روند صعودی می بیند و معتقد است که جهش قیمت این اسکناس آغاز شده است.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در ابتدای اولین روز از هفته دوم است بهمن، روند صعودی داشت. بازار ارز بیش از ۱۰ روز است که در روند صعودی قرار دارد. برزو حق شناس، کارشناس اقتصادی، پیش از این در ابتدای سال هشدار داده بود که این روند در چند ماه پایانی سال رو به افزایش است.

دلیل رشد قیمت دلار در سیاست بانک مرکزی نهفته است

وی در این رابطه سیاست ارزی بانک مرکزی را در شکل گیری روند کنونی قیمت دلار دخیل دانست و به افق میهن گفت: زمانی که پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برخی مواضع تروریست ها در ایران، قیمت دلار با روند صعودی کاهش یافت. منطقه، پیش بینی می شد که اگر قیمت دلار به زیر محدوده ۵۳ هزار تومان برنگردد، قیمت به کانال ۵۵ هزار تومان خواهد رسید.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه قیمت ۵۵ هزار تومانی همان اخطاریه کارشناسان اقتصادی در ابتدای سال است، گفت: بارها تاکید شده است که ادامه این سیاست در پایان سال با مشکل مواجه خواهد شد. رفتار بانک مرکزی با وجود انتخابات سراسری و تمایل دولت به حفظ قیمت، همچنان ادامه فریز قیمت دلار دشوار است.

وی افزود: مشکل فنر فشاری دلار است که نهاد دولتی و مرجع پولی کشور آن را در سیاست های اقتصادی نمی پذیرد. سقف.”

آیا سقف ۶۰۰۰۰ دلار شکسته می شود؟

حق شناس با اشاره به اینکه حرکت صعودی دلار آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته بارها نسبت به این روند صعودی هشدار داده شده است، زمانی که شکاف دلار با ارزش ذاتی آن به بیش از ۲۰ درصد برسد، قیمت حرکاتی رخ می دهد که منجر به تجاوز از حد بالایی قبلی می شود.

وی افزود: در صورت رکود قیمت دلار در دوره فعلی، احتمال بازگشت به کانال ۵۳ هزار تومانی وجود دارد، اما بعید است که دلار دوباره به زیر مرز ۵۲ هزار تومان سقوط کند. بنابراین، این منطقه را می توان به عنوان یک حد پایین جدید قیمت دلار توضیح داد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا