اخبار اقتصاد ایران

فنس کشی زمین کشاورزی؛ قوانین، مجوز و هزینه خرید فنس و پایه فنس

اگر قصد حصارکشی زمین کشاورزی خود را دارید، قبل از هر اقدامی باید ۳ نکته را در نظر بگیرید. اول از همه باید قوانین دیوارکشی زمین کشاورزی را بخوانید! بله، شما درست این را متوجه شدید. دیوارکشی باغ با حصار قوانین خاص خود را دارد. عدم توجه به قوانین فنس کشی مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است. دوم اینکه باید با موارد مهمی که برای حصارکشی زمین کشاورزی لازم است آشنا شوید. مثلاً حصارکشی علاوه بر اخذ مجوز نیاز به خرید نرده، خرید پایه نرده و … دارد.
پس از دانستن این موارد باید هزینه فنس کشی زمین کشاورزی را محاسبه کنید. در این مرحله قیمت انواع تجهیزات نرده بخصوص قیمت نرده توری آگاه باشید اگرچه فرآیند حصارکشی زمین کشاورزی دشوار و پیچیده به نظر می رسد، اما این راهنما به شما کمک زیادی می کند تا بدون نگرانی پروژه مورد نظر خود را شروع کنید.

نکات مهم حصارکشی اطراف زمین کشاورزی (از مجوز تا هزینه نهایی)

یکی از مهمترین موارد برای حصار دیوار باغ اخذ مجوز از مراجع مربوطه می باشد. طبق قوانین هر نوع حصارکشی در اطراف زمین ممنوع است و فرد باید ابتدا با اخذ مجوز حصارکشی اطراف زمین کشاورزی از اداره جهاد کشاورزی موافقت کند.

در این قسمت به بررسی مهم ترین مواردی می پردازیم که برای حصارکشی در اطراف زمین کشاورزی باید به آن توجه کنید که شامل گزینه های زیر می باشد:

  1. اولین قدم برای حصارکشی زمین کشاورزی اخذ مجوز از جهاد کشاورزی است.
  2. پس از اخذ مجوز باید تجهیزات لازم مانند نرده و پایه نرده را خریداری کنید.
  3. طبیعتاً اندازه نرده خریداری شده باید برابر با محیط در نظر گرفته شده برای نرده باشد.
  4. از طرفی باید به ازای هر ۳-۴ متر نرده ۱ عدد نرده بخرید.
  5. در نهایت باید بدانید که نرده باید با سیم گالوانیزه و سایر تجهیزات مخصوص نصب شود.
  6. از هزینه نیروی کار برای حصارکشی غافل نشوید. کشیدن نرده نیاز به تخصص دارد و خارج از کنترل شماست.

در ادامه در مورد هر یک از موارد مهم حصارکشی زمین کشاورزی توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

قانون حصارکشی اطراف زمین کشاورزی (زمین کشاورزی)

قانون حصارکشی اراضی کشاورزی به صراحت می گوید هر گونه حصارکشی در اطراف باغ و زمین کشاورزی ممنوع است مگر در شرایط خاص! در صورتی که حصار منجر به تکه تکه شدن، تفکیک و تقسیم زمین شود، جرم محسوب می شود، اما اگر حصار کشی منجر به تقسیم زمین و تغییر کاربری نباشد، اشکال ندارد. به طور کلی مجوز دیوارکشی باغ با حصار با شرایط زیر صادر می شود.

  • در صورتی که احتمال آسیب دیدن محصولات کشاورزی توسط حیوانات وحشی وجود داشته باشد.
  • در صورتی که زمین کشاورزی دارای سند مشترک بوده و در عملیات حصارکشی پی مستمر وجود نداشته باشد.
  • در صورتی که سند مالکیت باغ ششدانگ حصار تا ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر باشد باید در محدوده محدود باغ نیز باشد.

با نگاهی دقیق به قانون حصارکشی در اطراف زمین های کشاورزی متوجه می شویم که این قانون سعی دارد از تکه تکه شدن زمین های کشاورزی جلوگیری کند.

جرم دیوارکشی زمین کشاورزی

حصارکشی زمین کشاورزی بدون مجوز جرم محسوب می شود. جرم دیوارکشی زمین کشاورزی تخریب دیوار یا حصار توسط مراجع قضایی به اضافه جزای نقدی برای متخلف یا مالک زمین کشاورزی است.

پروانه فنس کشی زمین کشاورزی

در صورتی که مالک زمین و زمین کشاورزی بخواهد برای حصارکشی زمین کشاورزی اقدام کند، باید موارد زیر را انجام دهد:

  • ابتدا فرد باید مدارک هویتی، سند مالکیت زمین و درخواست نامه خود را به شهرداری ارائه کند تا درخواست وی توسط مدیر جهاد کشاورزی بررسی شود.
  • در مرحله بعد فرد باید با کمک مشاوران فنی از زمین خود نقشه بکشد.
  • همچنین بازدید کارشناس از زمین کشاورزی و دریافت استعلامات مربوطه بسیار مهم است.
  • پس از طی این مراحل درخواست فرد به کمیسیون جهاد استان ارجاع می شود.
  • پرونده فرد در کمیسیون بررسی می شود.
  • در صورت توافق مجوز مربوطه برای حصارکشی به فرد صادر می شود.

عوامل موثر بر هزینه حصارکشی اطراف زمین های کشاورزی

عوامل زیادی بر قیمت حصارکشی زمین های کشاورزی تأثیر می گذارد. مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه حصارکشی اطراف زمین در ۳ مورد خلاصه می شود. این ۳ مورد عبارتند از

  • نوع مصالح حصارکشی: یکی از مهم ترین عواملی که در میزان نرده کشی اطراف باغ تاثیر بسزایی دارد، نوع مصالح انتخابی است. امروزه نرده سیمی گالوانیزه طرفداران بیشتری دارد اما با خرید نرده سیمی مشکی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی زیادی کنید.
  • هزینه خرید نرده و پایه نرده: همانطور که می دانید مهمترین تجهیزاتی که برای نرده باید خریداری کرد توری و لوله نرده است. ابعاد نرده می تواند تاثیر زیادی در قیمت خرید شما داشته باشد. به عنوان مثال هزینه نرده با ارتفاع دو متر تقریبا دو برابر هزینه نرده با ارتفاع یک متر است.
  • دستمزد کارگر: از آنجایی که حصار کشی با نرده کاری تخصصی است، معمولاً افراد این کار را به یک متخصص برون سپاری می کنند.

محاسبه هزینه حصارکشی زمین کشاورزی

برای برآورد هزینه حصارکشی زمین کشاورزی باید هزینه ۳ عامل ذکر شده در بالا را بررسی کنیم. سپس این موارد را با هم اضافه کنید.

  • برای خرید هر متر نرده به طور متوسط ​​حدود ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان باید هزینه کنید. (متوسط ​​= ۵۰ هزار تومان)
  • هر پست حصار حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. (متوسط ​​= ۳۰۰ هزار تومان)
  • حقوق کارگر هر متر حصارکشی دور زمین حدود ۵۰ هزار تومان است.

حالا بیایید هزینه حصارکشی دور زمین ۱۰۰۰ متری را محاسبه کنیم. این باغ برای حصار دیوار باغ به ۱۰۰۰ متر توری و ۱۰۰۰/۴ پایه نرده نیاز دارد. با توجه به ارقام تقریبی ارائه شده می توان گفت که قیمت حصار دور باغ ۱۰۰۰ متری به شرح زیر است:

  • ۱۰۰۰ متر توری حصار = ۵۰ میلیون تومان
  • پایه نرده ۲۵۰ عدد = ۷۵ میلیون تومان
  • حقوق کارگر = ۵۰ میلیون تومان

در نهایت به طور تقریبی می توان گفت که هزینه ساخت حصار دور یک باغ ۱۰۰۰ متری حدود ۱۷۵ میلیون است. البته این اعداد تقریبی است، زیرا هزینه نهایی بستگی به نوع و ابعاد مصالح به کار رفته در نرده ها دارد.

نحوه کاهش قیمت خرید نرده و پایه نرده

راه های مختلفی برای کاهش هزینه حصارکشی زمین های کشاورزی وجود دارد. به عنوان مثال یکی از این راه ها حصار کشی شخصی است. در این صورت نیازی به پرداخت دستمزد کارگر نیست! البته از آنجایی که کشیدن نرده نیاز به تخصص دارد، بنابراین این کار اصلا عاقلانه نیست. بهترین راه برای کاهش قیمت نرده دور زمین، خرید نرده و پایه نرده به صورت مستقیم از کارخانه است.
شاید بتوانید به خودتان بگویید که چگونه تجهیزات نرده را مستقیماً از کارخانه خریداری کنید. یکی از ساده ترین راه حل ها ثبت سفارش خرید از سایت فولاد توفیقی است. صنایع فولاد توفیقی محصولات خود را مستقیماً از کارخانه به دست مشتری می رساند. بنابراین می توانید با ثبت خرید نرده و پایه نرده از سایت فولاد توفیقی با هزینه کمتر دور باغ را حصار بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا