بانک و بیمه

فهرست اطلاعات تسهیلات کلان شبکه بانکی منتشر شد

به گزارش ایران تحلیل، فهرست تسهیلات، تسهیلات و تعهدات کلان جاری و بلندمدت ۶ بانک برای سه ماهه دوم سال منتشر شد.

باز کردن گزینه های پرداخت بزرگ از بانک ها که در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مشخص شده است و بر اساس آن:

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از سامانه اطلاعاتی خود و اطلاعات دریافتی از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی (موضوع بند «۲» این بند) موارد زیر را به تفکیک هر یک منتشر کند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی حداکثر تا سه هفته پس از پایان هر فصل در وب‌سایت خود در دسترس عموم قرار گیرد و به‌روزرسانی شود.

۱-۱- اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با تعریف شورای پول و اعتبار (ذینفع وابسته یا انفرادی) به تفکیک هر فرد شامل مبلغ و مانده پرداختی بر حسب ارز یا ریال، بازپرداخت سود. مدت زمان تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، معوق، معوق یا مشکوک)، نوع و میزان وثیقه دریافتی؛ در صورتی که تعریف حدود و مصادیق تسهیلات کلان توسط بانک مرکزی به دلیل ناکافی بودن سرمایه بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی قابل اعمال نباشد، بانک مرکزی مکلف به ارائه تسهیلات و تعهدات مازاد بر پنج می باشد. صد میلیارد (۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰). ریال برای هر ذینفع انفرادی. برای انتشار

۱-۲- اطلاعات املاک و مستغلات به تفکیک هر یک از آنها شامل سال و نحوه تحصیل، ارزش دفتری و ارزش فعلی برآوردی، کاربری، وضعیت فعلی عملیاتی (شعبه، ستاد، منازل سازمان، اجاره ای و …) و اقدامات انجام شده انتشار. برای توزیع یا تکثیر

۱-۳- اطلاعات مالکیت بیش از بیست درصد (۲۰ مستقیم یا غیرمستقیم) سهام شرکت ها یا سایر اشخاص حقوقی به تفکیک هر یک از آنها شامل سال و نحوه تحصیل، ارزش دفتری و ارزش جاری برآوردی و کلید. شاخص های عملکرد، از جمله بازده سرمایه؛ بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با همکاری بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند گزارش های مالی حسابرسی شده این شرکت ها را در سامانه کدال منتشر کنند.

۴-۱- میزان تسهیلات یا تعهدات پرداختی به هر یک از دستگاه های اجرایی در اجرای ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (به تفکیک دستگاه). ) توسط بانک مرکزی یا غیر بانک ها و موسسات اعتباری به همراه نرخ سود، میزان بازپرداخت و تنفس، وثیقه یا ضمانت نامه های دریافتی، وضعیت بازپرداخت (جاری، معوق، معوق یا مشکوک الوصول) و تامین مبنا. برای پرداخت باید در سایت بانک مرکزی منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد و هر سه ماه یکبار به روز شود.

فهرست موسسات اصلی شبکه بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا