بانک و بیمه

فهرست اطلاعات تسهیلات کلان شبکه بانکی بروز شد

در گذرش بازار، ۲۳ آبان فهرست تسهیلات کلان کوتاه مدت و بلندمدت، تسهیلات و تعهدات اشخاص وابسته ۶ بانک برای سه ماهه دوم سال جاری منتشر شد.

اطلاعات به روز شده و همچنین دو بانک مسکن و آینده نیز در این لیست قرار گرفتند اما همچنان ناقص هستند!

باز کردن گزینه های پرداخت بزرگ از بانک ها که در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مشخص شده است و بر اساس آن:

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از سامانه اطلاعاتی خود و اطلاعات دریافتی از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی (موضوع بند «۲» این بند) موارد زیر را به تفکیک هر یک منتشر کند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی حداکثر تا سه هفته پس از پایان هر فصل در وب‌سایت خود در دسترس عموم قرار گیرد و به‌روزرسانی شود.

۱-۱- اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با تعریف شورای پول و اعتبار (ذینفع وابسته یا انفرادی) به تفکیک هر فرد شامل مبلغ و مانده پرداختی بر حسب ارز یا ریال، بازپرداخت سود. مدت زمان تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، معوق، معوق یا مشکوک)، نوع و میزان وثیقه دریافتی؛ در صورتی که تعریف حدود و مصادیق تسهیلات کلان توسط بانک مرکزی به دلیل ناکافی بودن سرمایه بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی قابل اعمال نباشد، بانک مرکزی مکلف به ارائه تسهیلات و تعهدات مازاد بر پنج می باشد. صد میلیارد (۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰). ریال برای هر ذینفع انفرادی. برای انتشار

۱-۲- اطلاعات املاک به تفکیک هر یک از آنها شامل سال و نوع تملک، ارزش دفتری و برآورد ارزش فعلی، کاربری، وضعیت فعلی عملیاتی (شعبه، ستاد، منازل سازمان، اجاره ای و …) و اقدامات انجام شده. برای توزیع یا تکثیر منتشر کنید.

۱-۳- اطلاعات مالکیت بیش از بیست درصد (۲۰ مستقیم یا غیرمستقیم) سهام شرکت ها یا سایر اشخاص حقوقی به تفکیک هر یک از آنها شامل سال و نحوه تحصیل، ارزش دفتری و ارزش جاری برآوردی و کلید. شاخص های عملکرد، از جمله بازده سرمایه؛ بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با همکاری بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار موظفند گزارش های مالی حسابرسی شده این شرکت ها را در سامانه کدال منتشر کنند.

۴-۱- میزان تسهیلات یا تعهدات پرداختی به هر یک از دستگاه های اجرایی در اجرای ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (به تفکیک دستگاه). ) توسط بانک مرکزی یا غیر بانک ها و موسسات اعتباری به همراه نرخ سود، میزان بازپرداخت و تنفس، وثیقه یا ضمانت نامه های دریافتی، وضعیت بازپرداخت (جاری، معوق، معوق یا مشکوک الوصول) و تامین مبنا. برای پرداخت باید در سایت بانک مرکزی منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد و هر سه ماه یکبار به روز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا