فناوری

فهرست سرمایه‌گذاران ایکس منتشر شد؛ از شاهزاده سعودی تا جک دورسی و بایننس

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

سرانجام، پس از مشاجرات فراوان، ایلان ماسک مجبور شد فهرست بلندبالای سرمایه گذاران X را در اختیار دادگاه قرار دهد. این افراد و موسسات به ماسک در تضمین خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر کمک کرده اند.

به گزارش NBC، اسنادی که وکلای ایلان ماسک در دادگاه فدرال ارائه کرده اند نشان می دهد که چه کسی بودجه خرید توییتر را در اختیار این میلیاردر قرار داده است. نام های بسیار آشنا در میان آنها دیده می شود. این اولین لیستی است که نام کامل سرمایه گذاران X در آن قابل مشاهده است.

بیش از ۹۵ سرمایه گذار به ایلان ماسک برای خرید توییتر کمک کرده اند

وکلای X ابتدا سعی کردند این لیست را مخفی نگه دارند، اما به دستور یک قاضی فدرال و پس از شکایت کارکنان سابق شرکت به دلیل نقض قرارداد، لیست کامل سرمایه گذاران X برای عموم منتشر شد. این حقوقدانان پیش از این با ارائه نسخه ویرایش شده این فهرست سعی در مخفی نگه داشتن نام برخی از سرمایه گذاران داشتند.

در میان اسامی منتشر شده می توان نام «جک دورسی» موسس و مدیر عامل سابق توییتر را نیز مشاهده کرد. حضور دورسی در این لیست به این دلیل است که او قبل از خرید ماسک، سهامدار توییتر بود و پس از فروش این شرکت، بخشی از سهام خود را حفظ کرد. نام برخی از مدیران ارشد شرکت های ایلان ماسک نیز در میان سرمایه گذاران X دیده می شود.

علاوه بر این، برخی از ستارگان دنیای هنر نیز در خرید توییتر به ایلان ماسک کمک کرده اند، از جمله نام “شان کمز” که با نام هنری “دیدی” شناخته می شود. دیگر سرمایه گذاران X عبارتند از شاهزاده سعودی ولید بن طلال آل سعود، لری الیسون، بنیانگذار اوراکل، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس و بیل آکمن، میلیاردر مشهور آمریکایی.

بر اساس این لیست، X دارای ۹۵ سرمایه گذار است، اما در سال ۲۰۲۲ که ماسک قصد خرید این شرکت را داشت، تنها ۱۸ سرمایه گذار در اسناد قانونی آن نام برده شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا