اخبار بورس

فهندژ سعدی‌ها چند درصد سهام غدشت را در اختیار دارند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهام، شرکت فرآورده های غذایی دشت مرغاب (یک و یک) این شرکت در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۴۶ به صورت شرکتی (سهام خصوصی) تأسیس شد. این شرکت در تاریخ ۱۵ تیرماه تأسیس شد. اسفند در سال ۱۳۷۴ به سهامی عام تبدیل شد و با نماد غدشت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. دفتر ثبت این شرکت شیراز می باشد.

سهامداران عمده واقعی شهر گشتت چه کسانی هستند؟

وقتی صحبت از حوزه سهامداران عمده واقعی می شود من ناهار خوردم تصویر زیر را مشاهده می کنید:

شش شخص حقیقی سهامدار عمده هستند من ناهار خوردم هستند. تحقیقات نشان می دهد که اکثر سهام شرکت دشت مرغاب در اختیار خانواده است فهندژ سعدی است.

تصویر زیر نشان می دهد که ۱۸ درصد از سهام در اختیار است محمدرضا فهندژ سعدیمالک ۱۵ درصد سهام بود امیر فهندژ سعدی۸ درصد سهام متعلق به یاسمن فهندژ سعدی و یک درصد از سهام نیز در اختیار است مجید فهندژ سعدی است. همچنین نام ببرید فخری فهندژ سعدی تصویر همچنین نشان می دهد که او در واقع ۳۱ سال سن دارد خرداد وی امسال برخلاف مدت مشابه سال گذشته دیگر هیچ سهامی در این شرکت ندارد. خانواده فهندژ سعدی در مجموع ۴۲ درصد از سهام غدشت را در اختیار دارند.

همچنین خانواده سعدی درگیر پیمان و حمید همچنین در کل ۲۳ درصد آنها صاحب سهام غدشت هستند.

چرا شرکت جدید ۴۰ میلیون سهم را کاهش داد؟

نکته ای که مورد توجه هیات مدیره سهامداران عمده واقعی غدشت است کاهش ۴۰ میلیون سهم قبل از نام شرکت های گروه توسعه اقتصادی منهاج است. موضوعی که سهامداران غدشت را نگران کرده است. آیا این باعث نگرانی است؟ این شرکت برای چه کسانی و چه زمانی در لیست سهامداران عمده حقیقی شهر قدمت قرار گرفت؟

تحقیقات نبض بازار سهام نشان می دهد که این شرکت در ۱۸ شهریور ماه سال جاری تاسیس شده است. اعضای هیئت مدیره این آقایان افشین معصومیان، امیر فهندژ سعدی و پیمان سعدی هستند؛ بنابراین این شرکت جدید در لیست سهامداران عمده متعلق به همان سهامداران عمده واقعی است.

بررسی تاریخچه معاملات نشان می دهد که این شرکت این کار را انجام داده است ۱۱ دی ماه سال جاری در هیئت سهامداران عمده من ناهار خوردم در ابتدا نسبت سهام آن در شهر قدشت ۷.۰۷ میلیون سهم معادل ۲۶ بود. دی این ماه به ۵۷.۷ میلیون سهم افزایش یافته است. یعنی در این مدت شرکت گروه توسعه اقتصادی منهاج حدود ۵۰ میلیون سهم غدشت را از بازار جمع آوری کرد.

در ۲۷ ام دی ماه، اما این شرکت کاهش ۴۰ میلیونی سهام داده است. این ۴۰ میلیون سهم اما همینطور صندوق سرمایه گذاری بازاریابی پرگار داده شده.

نکته این است که در ۲۵ دی ماه من ناهار خوردمصندوق سرمایه گذار، مدیر بازار پرگار را به مدت یک سال به عنوان مدیر بازار انتخاب کرد. بنابراین این تعداد سهام برای مدیریت بازار سهام غدشت از این تاریخ در اختیار وی قرار گرفت شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ شروع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا