ورزشی

فوتبالی که هزینه فحش‌ آن ۸۰ میلیارد می‌شود، قطعاً رقم پرونده فسادش در مخیله ما نمی‌گنجد!

روزنامه جوان نوشت:

در وهله اول باید گفت که چنین مبلغی نشان از انحطاط اخلاقی در فوتبال دارد، یعنی به جایی رسیده است که جرایم با مبالغ کم دیگر قابل قبول نیست و باید مبالغ قابل توجهی در آن لحاظ شود. جریمه نقدی، تا متخلفان و متخلفان مجازات نشوند. بگذارید بیایند و دست از بداخلاقی و پریدن روی هم بردارند.

البته در این بین باید اذعان کرد که حتی این مبالغ بالا هم نمی توانست به نتیجه ای برسد که اگر موثر بود امروز نمی دیدیم فلان بازیکن با فحاشی به سوالات پاسخ می دهد یا مربی خاصی برای تیم خط و نشان می کشد. کل لیگ یا بدتر از همه اینها. دو مدیر عامل با مضحک ترین ادبیات ممکن شرمنده خواهند شد.

همه اینها به این معناست که مبلغ بالای جریمه حتی به جامعه فوتبالی که بی بند و بارتر از قبل است ضربه نزد. بدیهی است که در این میان نباید از درآمدهای بالای این نوع غافل شد که این گونه مبالغ جریمه را به اندازه پول جیب خود می دانند و به راحتی آن را پرداخت می کنند و یا سعی می کنند با توسل به انواع و اقسام از پرداخت خودداری کنند. دستورات و لابی گری آنها هم سرباز هستند.

مشکل اینجاست که این جریمه های بالا نتوانسته بر فضای فوتبال تاثیر بگذارد و وضعیت اخلاقی را در آن بهبود بخشد، یعنی این جریمه ها مانعی برای بداخلاقی بازیکنان فوتبال نبوده است. یعنی جریمه می شوند اما با پوزخند به همه حتی کمیته انضباطی کار خود را انجام می دهند، درست مثل متخلف که با وقاحت می گوید جریمه را پرداخت می کنم.

با دیدن این مقدار باید متاسف شد برای وضعیت فوتبالی که سال ها حرفه ای بوده اما حتی نمی تواند اخلاق حرفه ای را رعایت کند چه برسد به اینکه از نظر فنی حرفه ای باشد. با فوتبالی که از «فحاشی» و بی اخلاقی فقط ۸۰ میلیارد تومان درآمد دارد چه باید کرد؟ فوتبالی که هنرش را هم باید به پرونده فساد مدیران و مربیان و بازیکنانش اضافه کرد تا بفهمیم با چه گروهی سر و کار داریم. گروهی که لعنتشان ۸۰ میلیارد هزینه دارد، قطعاً تعداد پرونده فسادش فراتر از تصور ماست. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که این مبلغ هنگفت (که احتمالاً به دلیل اعتراضات و شکسته شدن آرا در کمیته استیناف از این مبلغ کمتر است، اما قابل توجه است) در کجا و چگونه هزینه شده است یا سرنوشت آن چه بوده است. است؟ یقینا اگر این مبلغ و مبالغ فصول قبل که قطعا کمتر از این هم نبود برای بالا بردن اخلاق فوتبالی هزینه می شد امروز شاهد این حجم عظیم بی اخلاقی نبودیم.

حالا یکی پیدا می شود و می گوید این همه پول را از کجا آورده با وجود آن فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری به انتهای وادی افول نزدیک می شود؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا