ورزشی

فوتبال ایران ارتقای کیفی عجیبی را تجربه می کند/ فوتبال زنان نیازمند تحول جدی است

جهانگیر کوثری گفت: به صورت حرفه ای فوتبال بازی کرده ام. من به عنوان گزارشگر و سردبیر مدت زیادی است که فوتبال دنیا را مطالعه و دنبال می کنم. معتقدم فوتبال امروز دنیا حتی در کشور ما خیلی پیشرفت کرده است و به همین دلیل هفت بار فرصت حضور در جام جهانی را داشته ایم.

وی که اخیرا با حضور در ویژه برنامه یورو ۲۰۲۴ آپارات اسپورت خبرساز شد، درباره انتقاد از کیفیت فوتبال ایران گفت: با این شرایط و با این حجم از نقش آفرینی مردان سیاسی که دارند در جهان سوم هستیم. بدون اطلاع از ورزش و فوتبال ما در فوتبال به چنین جایگاهی رسیده ایم، خیلی خوب است. فقط در نظر بگیرید که با نگاه تبعیض آمیز نیمی از استعدادهای کشورمان در عرصه فوتبال که بانوان هستند را از این عرصه حذف کرده ایم.

با وجود همه این موانع معتقدم عملکرد فوتبال ایران در این سال ها بسیار خوب بوده است. ما سه بار قهرمان جام ملت های آسیا شده ایم و در چند دوره فرصت حضور در جام جهانی را داشته ایم. اینها دستاوردهای بسیار خوبی هستند. از نظر تماشاگر، در هیچ کجای دنیا ۱۰۰۰۰۰ نفر برای تماشای یک بازی نمی روند. اینها موفقیت های مهمی است که سیستم و مدیران ما باید از آنها بهره ببرند.

کوثری تاکید کرد: امروز باید وزیری برای حوزه ورزش انتخاب شود که همه این ظرفیت ها و استعدادها را پرورش دهد نه اینکه با پرداخت میلیون ها دلار یک بازیکن درجه سه از جایی دیگر به کشورمان بیاورد. تازه بعد از اینکه اینجا بهش فوتبال یاد بدیم به تیم ملی کشور خودش دعوت میشه!

این کارشناس فوتبال درباره نسخه اجرا شده در فوتبال عربستان و تلاش برای جذب ستاره هایی مانند رونالدو نیز گفت: این نسخه یک نسخه انقلابی است که قطعا باعث پیشرفت در فوتبال این کشور خواهد شد. طبیعی است که بن سلمان به دنبال تحول در همه ابعاد است و می خواهد عربستان را از عقب ماندگی نجات دهد. او می خواهد رفتار تاریخی موجود در این کشور را تغییر دهد و حتی در حوزه زنان نیز نگاهی انقلابی دارد. امروز شاهد حضور گسترده زنان در ورزشگاه های عربستان هستیم و رفتن به سمت این تغییرات و استقبال از آنها جسارت زیادی می خواهد.

وی افزود: ما نیز امروز در جامعه به چنین تکانه هایی نیاز داریم. ما به کسی نیاز داریم که شجاعت ایجاد این انگیزه ها را در جامعه ما داشته باشد. بیش از ۴۰ سال است که چنین فردی را در صحنه نداشتیم. حتی روشنفکرانی داشته ایم که با فوتبال زنان موافق نبودند، زیرا درک واقعی از این پدیده نداشتند. ما به یک تحول بزرگ نیاز داریم. پتانسیل چنین تغییری در جامعه امروز ما وجود دارد و مردم قطعا از آن استقبال خواهند کرد. من معتقدم در نهایت این اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا