ورزشی

فوتبال ایران درست نشده و روز به روز بدتر می‌شود!

اشکان دژاگه در مراسم افتتاحیه دوره مربیگری درجه A فوتبال آسیا در مرکز ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران گفت: دوره مربیگری درجه B را در قطر گذراندم و پس از صحبت با مسعود شجاعی تصمیم گرفتم برای درجه A به ایران بیایم. دوره. . من همیشه سعی کردم در فوتبالم با ۱۰۰ درصد انرژی به جلو بروم و برای دوران مربیگری هم همین تصمیم را دارم.

وی در پاسخ گفت آیا او را دوباره در کنار مسعود شجاعی خواهیم دید یا خیر؟ ابتدا باید این چند هفته به خوشی بگذرد و بعد ببینیم چه می شود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شرایط تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی را چگونه ارزیابی می کند؟ به نظرم آنها به اولین هدف خود که قهرمانی در گروه بود رسیدند و بازی فینال در خانه را نباید زیاد جدی گرفت و از مرحله بعد کار سختی خواهد بود.

دژاقه افزود: مسابقات تیم ملی در مرحله بعد بسیار پر استرس است اما تیم ملی خوبی داریم و بازیکنان خوبی داریم.

وی درباره تغییر نسل تیم ملی گفت: باید روزی این اتفاق می افتاد و در زمان ما هم اینگونه بود و اگرچه نمی توان به یکباره بازیکنان تیم ملی را تغییر داد اما باید به تدریج شاهد تغییر نسل تیم ملی ما بازیکنان خیلی خوبی داریم و باید تلاش کنند و مورد حمایت فدراسیون باشند.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره یورو ۲۰۲۴ نیز گفت: یورو بسیار جالبی پیش رو خواهیم داشت و با توجه به اینکه این مسابقات در آلمان برگزار می شود، این تیم باید در بازی افتتاحیه به میدان برود و همچنین داریم. شاهد اتفاقاتی در این تیم بودیم و بازیکنان زیادی را تغییر دادند به نظر من تیم ملی آلمان را که در گذشته بازی کرده بود نخواهیم دید، اما با توجه به اینکه بازیکنانی مانند تونی کروس به این تیم اضافه شده اند، باید منتظر ماند و دید. اتفاق خواهد افتاد. اسکاتلند هم تیم خیلی خوبی دارد اما فکر می کنم می توانند در این دیدار پیروز شوند.

دژاگه در خصوص اینکه مدعی اصلی قهرمانی یورو کدام تیم است، گفت: تیم های مدعی زیادی در این مسابقات حضور دارند اما تیم ملی فرانسه همیشه شرایط متفاوتی داشته و تیم ملی پرتغال نیز مدعی است.

وی در خصوص پرونده فساد در فوتبال ایران و نحوه برخورد با چنین مواردی در فوتبال اروپا، گفت: من زیاد در جریان این مسائل نیستم. این اتفاقات در کشورهای دیگر نیز رخ داده است و من نمی توانم زیاد در مورد آن صحبت کنم. چون خیلی از این قبیل مسائل را پیگیری نکردم و فرصت پیگیری نداشتم، در مورد مسائلی شنیدم و در فوتبال ایتالیا هم چنین اتفاقی افتاد که با باشگاه ها برخورد شد و شاهد کسر امتیاز بودیم و من امیدوارم شاهد فوتبال پاک در ایران باشیم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره اتفاقات لیگ اخیر فوتبال ایران از جمله شرایط زیرساختی و اعتراض به داوران گفت: این اتفاقات هر سال می افتد و سال ها پیش که فوتبال بازی می کردم این گونه اتفاق می افتاد. و متأسفانه رفع نمی شود و در حال بدتر شدن است. ممکن است و امیدواریم روزی این اتفاقات کمتر شود و روزی این مسائل پیش نیاید و روی فوتبال در زمین تمرکز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا