ورزشی

فوتبال ایران را 5 سال تعطیل کنید

علی پروین درباره تشکیل تعاونی جانبازان سرخ برای ساخت واحدهای مسکونی گفت: جا دارد از افرادی که چنین نمایشگاه هایی برگزار می کنند تشکر ویژه داشته باشم زیرا مردم با حضور در آنها احساس بهتری دارند. حدود ۷-۸ سال است که شرکت پشکوتان را داریم و همچنین در کل ایران تعاونی مسکن تشکیل داده ایم. در ماهشهر در حال ساخت پروژه هستیم. او نمی خواهد به ما پول بدهد، اما اگر به ما فشار بیاورند، به امید خدا این پروژه را تمام می کنیم.

وی در خصوص عملکرد دو تیم پرسپولیس و استقلال در سه هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: پرسپولیس دیروز فوتبال عجیبی به نمایش گذاشت. سرعت بازی که گاریدو به پرسپولیس داد عجیب بود. در فوتبال ایران حتی وقتی خودم بازی کردم همچین چیزی ندیدم. امیدواریم همینطور ادامه دهند. البته از شکست یحیی گل محمدی ناراحتم و دوست داشتم او در کنار پرسپولیس باشد اما متاسفانه به فولاد رفت. در کل پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد.

اسطوره باشگاه پرسپولیس گفت: استقلال هم بد نیست. برخی از حواشی او بیشتر شده و اگر کم کند این تیم در حد سپاهان و تراکتور است. اما پرسپولیس چیز دیگری است.

پروین در خصوص حضور علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر در تراکتور اظهار داشت: همه مصاحبه می کنند، من اصلا جواب نمی دهم. وقتی در دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان کنار درویش بودم تا جام را تحویل بگیرم، به او گفتم نگذار علیرضا بیرانوند را که گفته بود قراردادش یک سال و نیم است برود. بگذار بیرانوند هر چه می خواهد برداشت کند.

سرمربی سابق تیم ملی درباره برخی انتقادات به لیست جدید این تیم گفت: من هیچ کدام از این گوشی ها را ندارم و لیست را ندیده ام!

وی درباره ناراحتی بیرانوند از انتقادات خود و برخی از بزرگان توضیح داد: من از ۳۰ سال پیش در مصاحبه هایم گفته ام هرکسی تیم را دوست ندارد می تواند برود. من چیز بدی گفته ام؟ وقتی کسی پرسپولیس را دوست ندارد به زور نگهش داریم؟ ۷ بازیکن سپاهان بعد از قهرمانی این تیم رفتند. آنها این تیم را دوست نداشتند. اگر زنده باشم هزار سال دیگر این را خواهم گفت.

سرمربی پیشین پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا مهدی هاشمی نسب به دلیل اینکه این تیم را دوست نداشت، رفت یا خیر، گفت: هاشمی نسب با پولی که در آن زمان گرفت، زندگی خود را اداره کرد. او هنوز با مادرش در خانه ای که با پول خریده زندگی می کند. به هزار حرف و حدیثی که به ما رسید توجه نکنید.

وی در خصوص ورزشگاه نداشتن استقلال و پرسپولیس در ابتدای لیگ خاطرنشان کرد: بارها به مسئولان گفته ام که اگر کشورمان زمین فوتبالی برای بازی استقلال و پرسپولیس ندارد، باید ۵ سال فوتبال را تعطیل کنند. تا زیرساخت درست باشد. آنها می توانند با تشکیل تیمی از رده امید هزینه ها را کاهش دهند. الان هزینه استقلال و پرسپولیس هزار میلیارد است. برای داشتن این هزینه چقدر درآمد دارند؟ این مقدار سال به سال بیشتر می شود و معلوم نیست در آینده چه اتفاقی می افتد.

بازیکن پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره رابطه خداداد عزیزی و امیر قلانوی گفت: انشالله آنها را آشتی می دهیم تا کنار هم باشند. در فوتبال اختلاف نظر زیاد است. قلعهنویی هم اکنون سرمربی تیم ملی کشورمان است. همه ما باید از او حمایت کنیم که این کار را می کنیم.

پروین در خصوص اینکه آیا به سرمربی تیم ملی مشاوره می دهد یا خیر، پاسخ داد: اصلا اینطور نیست. یک چیز دیگر هم بگویم. همه می گویند علی پروین به رضا درویش خط می دهد. حدود یک ماه از فوت سعید راد می گذرد و در این مدت تلفنی با درویش در مورد تیم صحبت کردم. هر کس مسئولیت را بپذیرد باید پاسخگو باشد. همه شاگردان من مربی شده اند. از خود بپرسید آیا من کوچکترین دخالتی کرده ام؟ ما با پرسپولیس پیروز می شویم. ضرر نداره حتی با برابری اش هم ناراحت می شویم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همه پیشکسوتان هم از تیم حمایت می کنند.

وی در خصوص حمایت های درویش از جانبازان و خودش گفت: در این ماه یک بار با درویش صحبت کردم. بد کار میکنه؟ دیروز تیم بد بود؟

اسطوره پرسپولیس با بیان اینکه برخی از پیشکسوتان معتقدند این تیم در خط حمله زهردار نیست، تصریح کرد: به قرآن قسم این حرف ها را نزنید. نمی توان گفت مشکل از تیم مهاجم است. وحید امیری با ۳۵ سال سن همچنان بهترین بازیکن زمین است. اگر او را مهاجم بگذارند بهترین نتیجه را می گیرد. دیروز بد بازی کردند؟ یک روز عباس کارگر را از مهاجم به دفاع راست آوردم که در امجدیه یک متر برف پارو کرده بودند و همه ماندند. بهترین بازی را هم انجام داد.

پروین در خصوص دیدار تیم های پر ستاره عربستان و پرسپولیس در لیگ برتر تصریح کرد: اگر این بازی در کشوری غیر از عربستان برگزار شود، خیالتان راحت باشد که پرسپولیس این تیم ها را برد. استقلال، سپاهان و تراکتور هم وضعیت مشابهی دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید پرسپولیس با توجه به اینکه لیگ برتر در پیش است نیاز به جذب هافبک دیگر داشته باشد، گفت: اگر هافبک می آورند چرا مهاجم نمی آورند؟ اگر فوروارد بیاورد می گویید چرا دروازه بان ندارد! شما نشسته اید و شاکی هستید.

سرمربی سابق پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا السکی گاندوز جای علیرضا بیرانوند را پر کرده است، گفت: کار پاهای او کمی ضعیف است اما خوب کار می کند و بد نیست. وقتی دفاع خوب باشد فشار زیادی روی دروازه بان وارد نمی شود.

پروین درباره عملکرد جواد نکونام در استقلال توضیح داد: جواد خوب کار می کند اما نمی گذارند و به او فرصت نمی دهند. در همین بازی اهواز از ابتدای مسابقه بطری ها را به داخل زمین پرتاب کرد. تیم باید چه کار کند؟ باید مراقب باشند که با شیشه به سرشان برخورد نکنند. جواد مربی خوبی است اما ابتدا باید حواشی خود را جمع کند. به هر مربی خارجی و ایرانی باید ۱۰ هفته فرصت داده شود. از هفته دوم شروع به حاشیه سازی کردند. رسانه ها نیز آنها را با قاشق خنک می کنند و با کشمش گرم می کنند. وقتی می گویند ابرویی بالای چشمانت هست، شروع به گفتن می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا