ورزشی

فوتسال ایران به فینال جام ملت‌ها رسید

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ در دومین دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ به مصاف ازبکستان رفت. و به فینال راه یافتند.

در این دیدار آدلوف (گل به خودی)، ابرور اخمتزیانوف (گل به خودی) و بهروز عظیمی برای ایران و ژوراف و ابرور اخمتزیانوف (۲ گل) برای ازبکستان گلزنی کردند.

تیم ملی فوتسال ایران با ترکیب اصلی باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور، بهروز عظیمی به مصاف ازبکستان رفت.

نیمه اول

بازی با مالکیت ایران آغاز شد اما در همان ابتدای کار ازبکستان روی یک ضد حمله می توانست گل اول بازی را به ثمر برساند که با بی دقتی مهاجم حریف مانع شد. چند واکنش محمدی مانع از باز شدن دروازه ایران در دقایق ابتدایی شد. در دقیقه ۴ بازی و روی حرکت زیبای سالار آقاپور با اشتباه و گل به خودی عادلوف، شاگردان وحید شمسایی اولین گل این دیدار را به ثمر رساندند. در دقیقه ۸ ازبکستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه پنجه ژورایف دروازه ایران را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. پس از گل تساوی ازبکستان، بازی متعادل تری دنبال شد و این بازیکنان ایران بودند که صاحب توپ و میدان شدند. بر خلاف جریان بازی و روی یک ضد حمله ابرور اخمتزیانوف توانست گل دوم ازبکستان را به ثمر برساند و در پایان نیمه اول این تیم را پیروز به رختکن بفرستد.

نیمه دوم

ایران برای جبران شکست بازی را تهاجمی تری آغاز کرد و همین موضوع باعث شد تا ازبکستان در ضدحملات موقعیت های متعددی ایجاد کند و درخشش محمدی مانع از افزایش اختلاف شد. در دقیقه ۴ نیمه دوم و باز هم با اشتباه مدافعان ازبکستان، این بار ابرور اخمتزیانوف دروازه خودی را باز کرد و کار برای ایران به تساوی کشیده شد. بعد از این گل فشار ازبکستان بیشتر شد اما درخشش باقرمحمدی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. در دقیقه ۷ نیمه دوم آدلوف با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. مهدی کریمی دو بار که ازبکستان ۴ بازیکن شد تیر او دروازه حریف را به لرزه درآورد اما نتوانست در دو دقیقه از گل نخوردن ازبکستان استفاده کند و گل پیروزی را به ثمر برساند. البته چند ثانیه بعد بهروز عظیمی توانست روی پاس زیبای احمد حسن زاده گل سوم ایران را به ثمر برساند.

اخمتزیانوف در فاصله ۵ دقیقه تا پایان نیمه دوم و دوباره روی ضدحمله توانست گل دوم خود و گل سوم تیمش را به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند. این دیدار در پایان وقت قانونی با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید تا کار به وقت اضافه کشیده شود. در نیمه اول وقت اضافه هیچ تیمی موفق نشد دروازه حریف را باز کند. ایران در فاصله ۵ ثانیه به پایان بازی این فرصت را داشت که دروازه حریف را باز کند اما ضربه احمد عباسی بدشانس بود. تیر دروازه سقوط کرد.

تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با درخشش باقرمحمدی در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۶ به پیروزی برسد و راهی فینال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا