فرهنگ و هنر

فوری؛ ۱۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می شود

به دنبال استقبال خریداران در اولین نسخه؛

در راستای سیاست فروش شفاف زعفران در بورس و استقبال از متقاضیان در عرضه زعفران فروردین هزار و پانصد کیلو زعفران دیگر از سال ۱۴۰۱ تعاونی های روستایی فردا در بورس کالا عرضه می شود.


ایران تحلیل –

این سبد زعفران که مربوط به تولید استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است با قیمت پایه کیلویی ۹۴ میلیون تومان و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط مندرج در آگهی بورس کالا فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت این ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران پیشنهاد می شود.

بر اساس اعلام عرضه فیزیکی بازار بورس کالا، عرضه سبدهای زعفران تولید شده در سال ۱۴۰۱ بر اساس استاندارد ملی ایران (شامل ۶.۶ درصد رشته برش درجه یک، ۸۱.۲۲ درصد رشته برش درجه دو، ۲۶/۳ رشته های برش درجه ۷۳، رشته درجه یک ۳۲.۲۱ درصد، رشته درجه دو ۶۰.۱۹ درصد، رشته درجه سه ۱۰.۳ درصد و زعفران دسته ای ۰.۰۵ درصد است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده؛ محل تحویل این محصول استان خراسان رضوی، شهر مشهد، بلوار سازمان آب، بعد از دفتر روزنامه خراسان، اتحادیه تعاون روستایی شهرستان مشهد می باشد و محصول در کیسه های نایلونی مهر و موم شده مخصوص حداکثر ۵ (پنج) کیلوگرمی بسته بندی می شود. حداقل خرید مجاز ۱۰ کیلوگرم است.

در آگهی این پیشنهاد آمده است: خریدار قبل از خرید موظف است کالا را مشاهده و از کیفیت آن اطمینان حاصل کند و در صورت عدم تحویل کالا در مدت ۶ (شش) روز کاری پس از مهلت مجاز تحویل، خریدار می باشد. متعهد به پرداخت هزینه نگهداری معادل ۴۰ (چهل) ریال به ازای هر گرم کالای باقی مانده (روزانه) از زمان تعیین شده خروج کالا، افت کیفیت احتمالی به دلیل عدم خروج به موقع کالا نیز به عهده خریدار.

آنالیز محصول ارائه شده نیز مطابق جدول شماره ۱ استاندارد ملی فیزیک و شیمی (۲۵۹-۱) می باشد.

لازم به ذکر است در رشته اول تعاون روستایی زعفران امسال که در فروردین در اسفند ماه بیش از چهار برابر کالاهای عرضه شده برگزار شد که در زمان عرضه آن متقاضیان در خرید شرکت کرده بودند.



آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا