خودرو

فوری / آغاز فروش 10 خودروی وارداتی از فردا


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: جهت اطلاع متقاضیان محترم سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام شده و اولویت آنها تعیین شده است، سامانه فقط جهت انتخاب خودروهای مشروح در جدول زیر از روز دوشنبه مورخ ۰۳/۰۷/۱۴۰۳ لغایت چهارشنبه ۰۳/۰۹/۱۳۰۳ ساعت ۲۳:۵۹ فعال می باشد.

در این زمان متقاضیان محترم سه انتخاب از سبد محصولات اعلام شده در زیر خواهند داشت. اما در صورت اختصاص یکی از سه گزینه (بر اساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودروی انتخابی) امکان لغو سفارش و تعویض خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد. بنابراین در صورت عدم پرداخت، متقاضی مورد نظر پس از تخصیص خودرو و تماس با شرکت تامین کننده از لیست سامانه یکپارچه تامین خودرو وارداتی حذف می شود. این فقط برای اولین ثبت نام کنندگان اعمال می شود اسفند آنها در ماه ۱۴۰۱ حساب خود را مسدود کردند.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: محاسبه قیمت نهایی فروش خودروهای وارداتی در مبادی وارداتی واحد: دستگاه / ریال

خط با نام شرکت، نام تجاری، مدل و قیمت نهایی فروش در نقطه ورود

۱ تویوتا لوین ۱۲۰۰ سی سی ۲۰۲۴ ۲۰,۶۹۴,۴۰۰,۰۰۰

۲ عدد تویوتا لوین ۱۸۰۰ سی سی هیبریدی ۲۰۲۴ ۱۹,۷۳۶,۴۰۰,۰۰۰

۳ معین خودرو ایرانی هوندا وزل ۲۰۲۳ ۲۰,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰

۴ قطعه ساتر اسمارت اشکودا سوپربی ۲۲.۲۴۲.۴۰۰.۰۰۰

۵ آمیتیس گستر، نمای پیشگام NISSAN Sylphy 17,578,400,000

توجه: قیمت مندرج در جدول شماره ۱ قیمت نهایی در هنگام ورود به اضافه هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص می باشد مانند: از قبیل بیمه مسئولیت، مالیات بر ارزش افزوده، کارمزد شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و… علاوه بر قیمت های فوق، واردکنندگان می توانند با رعایت مفاد اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان وسایل نقلیه موتوری، خودرو را در موعد مقرر دریافت و تحویل دهند.

ب – خودروهای با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره ۲ – برآورد قیمت فروش بر اساس ورودی واحد: ریال / دستگاه

خط با نام شرکت، برند، مدل، قیمت فروش و فاکتور در محل ورود

۱ معین خودرو ایرانی تویوتا لوین ۱۲۰۰ سی سی ۲۰۲۳ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۲ معین خودرو ایرانی تویوتا لوین ۱۸۰۰ سی سی هیبریدی ۲۰۲۳ ۱۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۳ معین خودرو ایرانی تویوتا کرولا ۱۲۰۰ سی سی ۲۰۲۳ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۴ راسا موتور خاورمیانه سوزوکی جیمنی ۵ درب ۱۸,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

۵ آذر سال هوندا سیتی ۱۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تبصره ۱ – قیمت فاکتور درج شده قیمت هنگام ورود است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در زمان صدور فاکتور نهایی تعیین می شود. و قیمت های مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از اولین تماس و با واریز ۵۰ درصد قیمت، با متقاضی قرارداد منعقد کنند.

تبصره ۲ – قیمت نهایی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگیری خواهد شد.

تبصره ۳ – در صورت عدم واریز وجه در هیچ یک از مراحل ذکر شده و حداکثر تا ۵ روز پس از تماس، طرح انصراف داده و متقاضی از سیستم اولویت بندی خودروهای وارداتی خارج می شود.

تبصره ۴ – کلیه شرکتهای واردکننده موظفند در خصوص تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند.

تبصره ۵ – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت انتخاب وسیله نقلیه می باشد.

تبصره ۶ – ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در فازهای قبلی خودرو را انتخاب کرده اند و گزینه عدم تخصیص را در پورتال خود مشاهده می کنند باید نسبت به خودروهای مندرج در جداول فوق نسبت به انتخاب خودروی جدید در این مرحله اقدام کنند.

تبصره ۷ – بر اساس ماده ۱۹ ضوابط اجرایی ماده ۱۴ طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا