اخبار اقتصاد ایران

فوری: آغاز واریز ۴ میلیون به حساب بازنشستگان در ۱۱ شهریور

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور نیز پس از واریز یک میلیون تومان به عنوان حساب یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​از تلاش این سازمان برای واریز این مبلغ به حساب سازمان اجتماعی خبر داد. بازنشستگان حراست

محمد اسدی گفت: در واریز یک میلیون تومان به حساب پیگیر باشید. تیر در حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم. آنها نباید بین مستمری بگیران صندوق ها تبعیض قائل شوند.

همچنین ثبت نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در مرحله دوم چند روز آینده از طریق کانون های بازنشستگی و دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود. این ثبت نام آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

با این حال، همه ثبت نام کنندگان در صورت داشتن شرایط لازم نمی توانند وام دریافت کنند. اعلام شده است «با توجه به محدودیت سهمیه نسبت به بازنشستگان و کثرت متقاضیان، تسهیلات به قید قرعه در سایت تأمین اجتماعی ارائه می شود».

در واقع بازنشستگان واجد شرایط هنوز باید منتظر قرعه کشی باشند. بازنشستگان برای شرکت در قرعه کشی باید شرایطی از جمله محدودیت سنی، نداشتن چک برگشتی و بدهی به سیستم بانکی کشور را داشته باشند.

مروتی که به کارگر بازنشسته شهرت دارد از تاخیر در پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی کارگران بازنشسته انتقاد کرد.

وی بیان کرد: با وجود گذشت پنج ماه از سال، هنوز فاز اول وام ضروری بازنشستگان واریز نشده است. یعنی از ۵۰۰ هزار نفری که وعده دریافت این وام داده شده بود، ۴۰ هزار نفر هنوز وام خود را دریافت نکرده اند.

به گفته این کارگر بازنشسته، تاخیر در پرداخت وام ضروری بازنشستگان را ناامید کرده است; بازنشسته ای که بیش از ۵ ماه منتظر وام ۳۰ میلیون تومانی است، امیدی به صندوق ندارد.

مروتی ادامه داد: وام در مواقع ضروری لازم است و باید سریع پرداخت شود.

لازم به ذکر است احمد اسفندیاری (معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی) اعلام کرده است که طی روزهای آینده مرحله اول وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی واریز می شود. .

این سازمان پیش از این از پرداخت وام به حدود ۵۰۰ هزار بازنشسته در سال جاری خبر داده بود.

چندی پیش علی اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران درباره وام بازنشستگان گفت: مرحله اول وام مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ تا قبل از مرداد ماه و سایر متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود. بعد از آن می توانند از این وام بهره مند شوند. تبدیل همچنین تعداد افرادی که در مرحله اول وام دریافت کردند حدود ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور بود.

شایعه عضویت وام گیرندگان در مراکز بازنشستگی در مناطق و شهرهای کشور کذب محض است و عضویت شرط دریافت وام نیست. بارها اعلام کرده ایم که برای بهره مندی از وام نیازی به عضویت در مرکز نیست و تنها با ثبت نام غیرحضوری می توان وام ایجاد کرد. حتی اعلام کردیم اگر در سایت از شما «شماره عضویت کنون» خواسته شد، از عدد پنج صفر «۰۰۰۰۰» برای تکمیل مراحل وام استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا