اخبار اقتصاد ایران

فوری: واریز ۷/۵۰۰/۰۰۰ به حساب سهامداران در روز شنبه

قرار بود مجمع شرکت های سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری ۶ باشد شهریور این ماه برگزار می شود. در سال های اخیر سود سهام عدالت در دو مرحله یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب دارندگان واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان نیز پرداخت شد. وعده داده شده است افرادی که در زمستان سال گذشته سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند در خرداد ۱۴۰۳ شارژ شوند.

سود سهام علیرغم وعده ها در ماه خرداد سپرده نشده و در تیر و مرداد خبری نبود ولی ممکن است در ماه شهریور مرحله سوم سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد سپرده شود

ولی الله جعفری مدیر نظر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هنوز خبری از واریز سود سهام عدالت سه شرکت نیست.

وی افزود: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا نیز حدود ۵۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت واریز نکردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخوردی با این شرکت ها صورت خواهد گرفت؟ وی بیان کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت ها تهیه و برای رسیدگی به تخلفات به مراجع ارسال شده است. اما اکنون آنچه مهم است این است که بتوانیم سود سهام را به طور کامل وصول کنیم و مابقی سود ۱۴۰۱ را به حساب ذینفعان واریز کنیم.

شرط ازدواج؛ اقدامی ضروری برای انتقال سهام عدالت متوفی

وراثی که قصد دریافت سهام عدالت متوفیان خود را دارند، ابتدا باید به سامانه سجام مراجعه و مراحل سجام را تکمیل کنند.

این شرط برای همه وراث الزامی است و بدون آن امکان انتقال سهام و دریافت سود وجود نخواهد داشت. مهدی حاجیوند، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام تاکید کرده است که این شرط برای همه وراث باید رعایت شود.

فرآیند انتقال سهام عدالت به وراث

یکی از ویژگی های بارز سیستم ارث، فرآیند رایگان انتقال سهام عدالت به وراث است. این انتقال از طریق شعب منتخب بانک ها و کارگزاران انجام می شود و هزینه ای برای وراث نخواهد داشت. بانک های ملی، ملت، پارسیان و تجارت از جمله بانک هایی هستند که این خدمات را ارائه می کنند.

در صورتی که وراث مراحل مربوط به انحصار وراثت و انتقال آن به متوفی را طی کرده باشند باید تا مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت صبر کنند.

سود سهام تنها زمانی به وراث پرداخت می شود که به همه ذینفعان پرداخت شود. بنابراین ممکن است دریافت منافع برای برخی از وراث به تأخیر بیفتد. وراثی که هنوز سهام عدالت متوفی خود را واگذار نکرده اند، بهتر است در اسرع وقت به سامانه سجام مراجعه و فرآیند سجام را آغاز کنند. این فرآیند اکنون رایگان و بدون هزینه است و دلیلی برای تاخیر در انجام آن وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا