ترندهای روز

فیشینگ‌کاران حرفه‌ای اطلاعات 400 کارت بانکی را سرقت کردند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سردار حمید هداوند گفت: در پی رصد شبانه روزی گروه ها و کانال های فیشینگ توسط کارشناسان پلیس آگاهی، مشخص شد فردی با شناسه کاربری مشخص اقدام به فعالیت مجرمانه و اقدام به القاء و رشوه به روش های مختلف کرده است. به عنوان ارسال پیامک حاوی لینک های جعلی با محتوای شکایت قضایی. (ثنا) و سهام عدالت، درج آگهی کار در منزل و خرید ارز.

وی گفت: با توجه به شیوع فیشینگ و بدافزارهای رایج در قالب های مختلف رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا قرار گرفت.

سردار هداوند افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با انجام تحقیقات پلیسی ۲ نفر را در این رابطه شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم از طریق فیشینگ و روش های مختلف از جمله ارسال پیامک حاوی لینک های جعلی با محتوای شکایات قضایی (سانا) و سهام عدالت در دادگاه اقدام به کلاهبرداری کرده است. فضای مجازی و قربانیان با ورود به این صفحات جعلی در دام آنها گرفتار می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات ۴۰۰ کارت بانکی به سرقت رفته است، گفت: ۱۴ متهم در سراسر کشور شناسایی شدند و اقدامات لازم برای شناسایی سایر متهمان همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا