ورزشی

فیفا لایسنس VAR داوران ایرانی را تایید کرد

دانیال مرادی رئیس دپارتمان داوری گفت: می خواهم به نکته بسیار خوبی در مورد شایستگی داوران VAR اشاره کنم. چهارشنبه گذشته با اعلام رسمی فیفا، مجوز VAR و A VAR تمامی داورانی که در ۳ تا ۴ ماه گذشته آموزش دادیم شامل ۱۶ داور وسط، ۹ کمک داور بین المللی و ۳ کمک داور بین المللی تایید شد.

وی افزود: دیگر برای به کارگیری این عزیزان در لیگ مشکلی نداریم. در گذشته باید داوران بازی هایی که قرار بود با این سیستم برگزار شود را انتخاب می کردیم و اسامی آنها را برای تایید به فیفا می دادیم اما اکنون اختیار استفاده از هر کدام از این داوران را داریم. فرقی نمی کند کدام داور برای کدام بازی و با کدام فناوری انتخاب شود چون همه آنها مجوز دارند.

رئیس اداره داوری افزود: اتفاق بسیار خوبی افتاده که باور نمی کردم تا قبل از هفته چهارم به آن برسیم. امیدواریم با همین روند پیش برویم و هر چه زودتر تمرینات گروه دوم را آغاز کنیم. هرچه دستگاه های بیشتری داشته باشیم، بازی های بیشتری را می توانیم پوشش دهیم و نیروی انسانی بیشتری داریم.

مرادی گفت: در هفته دوم لیگ با تلاش همکارانم توانستیم با استفاده از فناوری VAR 3 بازی را پیش ببریم. ما در بازی های تراکتور_پرسپولیس، آلومینیوم_نساجی و استقلال_ملوان از این سیستم استفاده کردیم که خیلی اتفاق خوبی بود.

وی افزود: اینکه بتوانم روز پنجشنبه بازی پرسپولیس و تراکتور را با VAR داشته باشم و این دستگاه را در قزوین نصب کنم و کمتر از ۸ ساعت بعد آماده استفاده باشم، یک کار فراآسیایی بود که توسط همکاران خوبم انجام شد. ” جا دارد از همه کسانی که در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به ما کمک کردند تشکر کنم و از صداوسیما هم تشکر ویژه ای دارم که در هفته دوم با ما همکاری کردند تا مسابقات خیلی خوب پخش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا