ترندهای روز

فیل‌ها ممکن است یکدیگر را به اسم صدا کنند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

العربیه: محققانی که سال ها بر روی فیل ها مطالعه کرده اند، متوجه پدیده جالبی شده اند. گاهی اوقات وقتی یک فیل گروهی از فیل های دیگر را صدا می کند، همه آنها پاسخ می دهند، اما گاهی اوقات فقط یکی از آن گروه پاسخ می دهد.

بر این اساس، محققان حدس می زنند که فیل ها ممکن است یکدیگر را به نام صدا کنند. مطالعه جدیدی که در آن محققان صدای بیش از ۱۰۰ فیل را در پارک ملی آمبوسلی و ذخیره‌گاه ملی سامبورو در کنیا تجزیه و تحلیل کردند، این فرضیه را تأیید می‌کند.

با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی، محققان آنچه را که به نظر می‌رسد جزء نام‌مانندی در این تماس‌ها بود، شناسایی کردند و یک فیل خاص را به عنوان مخاطب شناسایی کردند. سپس دانشمندان این صدا را برای ۱۷ فیل پخش کردند تا ببینند که آنها چگونه به صدایی که ظاهراً خطاب به آنها بود و همچنین به صدایی که ظاهراً خطاب به یک فیل دیگر بود، پاسخ می دهند.

به طور متوسط، فیل ها به صداهایی که ظاهراً خطاب به آنها بود، با شدت بیشتری پاسخ می دادند. هنگامی که آنها چنین صدایی را شنیدند، رفتار پرشورتری از خود نشان دادند و به سمت منبع صدا رفتند تا زمانی که صدا ظاهراً به سمت فیل دیگری بود.

فیل ها، بزرگترین حیوانات خشکی روی زمین، موجودات بسیار باهوشی هستند که به خاطر حافظه، مهارت های حل مسئله و ارتباطات پیچیده خود شهرت دارند. تحقیقات قبلی نشان داده است که آنها رفتارهای پیچیده ای مانند حرکات بصری، صوتی و لامسه هنگام احوالپرسی با یکدیگر دارند.

به گفته دانشمندان، فیل ها برای مخاطب قرار دادن یکدیگر، باید یاد بگیرند که صداهای خاص را با افراد خاصی مرتبط کنند و سپس از آن صداها برای جلب توجه آن شخص استفاده کنند، که این نیاز به توانایی یادگیری پیچیده و درک روابط اجتماعی دارد. . این امر اهمیت رفتار اجتماعی و به ویژه حفظ پیوندهای اجتماعی در فیل ها را برجسته می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا