ورزشی

فینال جام حذفی در آزادی با VAR؟

اگرچه سازمان لیگ فوتبال ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را به عنوان میزبان دیدار تیم های مس رفسنجان و سپاهان انتخاب کرده است، اما فدراسیون در تلاش است تا این بازی را به ورزشگاه آزادی منتقل کند. دلیل این امر استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی است. ورزشگاه شهر قزوین چنین امکانی را ندارد و به همین دلیل فدراسیون در حال رایزنی با فیفا برای کسب مجوز برای برگزاری دیدار فینال جام حذفی با VAR است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته با مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی جلسه ای را برای بررسی انتقال این بازی به ورزشگاه آزادی برگزار کرد. مسئولان این شرکت به دلیل روند تعمیرات با این موضوع موافق نبودند اما پیش از این از فدراسیون خواسته بودند که بازی هفته گذشته ایران و ازبکستان در ورزشگاه دیگری برگزار شود. اما رایزنی فدراسیون فوتبال باعث شد تیم ملی در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در آزادی میزبانی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه روز گذشته تاکید کرد که با توجه به اهمیت و حساسیت بازی فینال بهتر است بازی با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شود و در نهایت مسئولان شرکت توسعه موافقت خود را اعلام کردند.

در همین راستا فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به فیفا مجوز برگزاری بازی سپاهان – مس رفسنجان را با کمک داور ویدئویی دریافت کرده است. در صورت موافقت فدراسیون جهانی، این دو تیم روز پنجشنبه هفته جاری (۳۱) به مصاف هم خواهند رفت خرداد) در ورزشگاه آزادی و با VAR به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

طبق اعلام سازمان لیگ این دیدار از ساعت ۲۰ روز پنجشنبه آغاز می شود. هر دو تیم مس و سپاهان به برگزاری این دیدار در قزوین اعتراض داشتند و می خواستند این دیدار در اراک برگزار شود. با این حال طبیعی است که آنها بازی آزادانه و با VAR را به گزینه های دیگر ترجیح می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا