فناوری

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای ظاهراً به گوشی‌های پیکسل گوگل می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: شواهد نشان می دهد که گوگل نیز می خواهد قابلیت های ارتباطی ماهواره ای را به گوشی های خود اضافه کند.

گوگل قبلاً تأیید کرده است که پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای را به اندروید ۱۴ ارائه می‌کند. از آن زمان، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت فناوری در حال کار بر روی ویژگی «پیام اضطراری ماهواره‌ای» برای تلفن‌های پیکسل است. اکنون یک آپدیت اپلیکیشن شواهد جالبی از این قابلیت به ما نشان می دهد.

به گفته Android Authority، به‌روزرسانی برنامه «خدمات اتصال تطبیقی» نشان می‌دهد که ممکن است Google در حال آماده‌سازی برای آوردن SOS Satellite یا «پیام اضطراری از طریق ماهواره» به تلفن‌های Pixel است.

اتصال ماهواره ای ظاهراً به تلفن های پیکسل گوگل می آید

اتصال ماهواره ای ظاهراً به تلفن های پیکسل گوگل می آید

به نظر می رسد نسخه p.2024.08 برنامه Adaptive Connectivity Services راه را برای این ویژگی جدید هموار می کند. این نوع اتصال به شما امکان می دهد در صورت عدم امکان اتصال به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi، پیام اضطراری را از طریق ماهواره ارسال کنید.

اگر به تنظیمات بروید، می‌توانید SOS Satellite را در قسمت Safety & اضطراری پیدا کنید. صفحه Satellite SOS شرح مختصری از نحوه عملکرد این ویژگی و دو گزینه ارائه می دهد. این دو گزینه به شما این امکان را می دهد که ویژگی را در حالت “دمو” یا “حالت واقعی” آزمایش کنید.

اتصال ماهواره ای ظاهراً به تلفن های پیکسل گوگل می آید

اتصال ماهواره ای ظاهراً به تلفن های پیکسل گوگل می آید

علاوه بر این، یک سلب مسئولیت وجود دارد که هنگام برقراری ارتباط با خدمات اضطراری از طریق ماهواره، نام، ایمیل، شماره تلفن، مکان، اطلاعات دستگاه و مخاطبین اضطراری شما با ارائه دهندگان خدمات ماهواره ای به اشتراک گذاشته می شود.

ویژگی Pixel Satellite در چند کشور پشتیبانی می شود؟

همچنین پیوندی وجود دارد که صفحه ای از کشورهایی را نشان می دهد که از این ویژگی پشتیبانی می کنند، اگرچه این لیست هنوز منتشر نشده است. این قابلیت خدمات ارتباطی اضطراری را از طریق ماهواره در بیش از ۱۵۰ کشور در هر هفت قاره ارائه می کند.

اگرچه ارتباطات ماهواره‌ای اضطراری در حال حاضر فقط برای تلفن‌های پیکسل ارائه می‌شود، اما این لزوماً به این معنی نیست که این ویژگی منحصر به دستگاه‌های Google خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل این قابلیت را به سایر گوشی های اندرویدی نیز تعمیم می دهد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا