فناوری

قابلیت کاربردی واتساپ از انحصار آیفون خارج می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

زومیت: واتس اپ یکی از قابلیت هایی که مدت هاست برای آیفون ارائه شده است را به اندروید اضافه می کند.

طبق گزارشی که توسط Android Authority منتشر شده است، واتس اپ تصمیم گرفته است که قابلیت تبدیل صدا به متن را به اندروید بیاورد.

قابلیت رونویسی پیام صوتی در اردیبهشت ۱۴۰۲ فقط برای کاربران آیفون راه اندازی شد. تقریبا یک سال بعد، به نظر می رسد واتس اپ به زودی این ویژگی را به اندروید نیز اضافه خواهد کرد.

ویژگی فوق، پیام های صوتی رد و بدل شده در چت ها را به پیام های متنی تبدیل می کند. این متون توسط WhatsApp رمزگذاری شده اند، به این معنی که هیچ کس، از جمله خود WhatsApp، نمی تواند به پیام های صوتی شما گوش دهد یا محتوای متنی پیام صوتی را ببیند.

عملکرد واتس اپ به آیفون محدود نمی شود

به نظر می رسد کاربران برای فعال سازی این قابلیت ابتدا باید ۱۵۰ مگابایت داده را دانلود کنند. این ویژگی برای کار کردن به نرم افزار تشخیص گفتار دستگاه شما متکی است. به احتمال زیاد برای استفاده از آن باید چند ثانیه دست خود را روی صدای مورد نظر بگیرید و از بین گزینه های باز شده گزینه Voice Message Transcription را ایران تحلیل کنید.

ویژگی جدید نه تنها راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می کند، بلکه گامی مهم در جهت افزایش دسترسی و کارایی است. در عصری که زمان بسیار ارزشمند است، توانایی تبدیل پیام‌های صوتی به متن می‌تواند به کاربران کمک کند تا پیام‌های خود را سریع‌تر و کارآمدتر دریافت کنند.

قابلیت رونویسی پیام صوتی برای افرادی که ممکن است به دلایل مختلف نتوانند به پیام های صوتی گوش دهند، مانند محیط های شلوغ یا موقعیت هایی که نیاز به سکوت دارند، بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا