ترندهای روز

قاتل چند روز قبل از قصاص در زندان سکته کرد و فوت شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این متهم مردی را با گیره کمربند در باغ خانواده مقتول کشت و پس از دستگیری و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد. او منتظر اجرای حکم قصاص بود و چند روز قبل از اجرای حکم سکته کرد و در زندان جان باخت.

پرونده این قتل در روز یازدهم بهمن سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و مأموران کلانتری در محل حادثه با جسد خونین جوان ۲۵ ساله ای به نام شاهین مواجه شدند که خانه باغی در غرب تهران بود که بر اثر اصابت چند گلوله کشته شده بود. بعداً در گوشه ای دیگر از باغ مأموران با جسد خونین دو جوان دیگر مواجه شدند که آنها نیز بر اثر شلیک گلوله مجروح شده بودند و در چند قدمی مرگ بودند.

همزمان با انتقال دو مجروح به بیمارستان، ماموران تحقیقات خود را در خصوص این حادثه آغاز کردند و متوجه شدند قاتل یکی از دوستان مقتول به نام شهباز است. یکی از مجروحان پس از بهبودی به ماموران گفت: چندی پیش شاهین به من و دوستم گفت که چند معتاد به خانه مادربزرگش که مدتی است خالی بوده مراجعه می کنند، شب حادثه پرسید. با او به خانه باغ برویم و معتادان را از آنجا بیرون کنیم. وقتی وارد شدیم یکی از دوستان مقتول به نام شهرباز که او هم در خانه بود به سمت ما شلیک کرد و من و دوستم در آن لحظه زخمی شدیم متوجه شد چند نفر تیر شاهین بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

تعقیب و گریز ماموران پلیس شهباز ۳۷ ساله به اتهام قتل ادامه داشت تا اینکه چند روز بعد متوجه شدند قاتل فراری به اتهام حمل سلاح توسط ماموران در قرچک ورامین دستگیر شده است.

بنابراین، متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: دو سال پیش صاحب خانه باغ مرا به عنوان نگهبان استخدام کرد. شب حادثه متوجه شدم سه مرد ناشناس وارد خانه باغ شده اند. به من حمله کردند و می خواستند موبایلم را بدزدند. حتی مرا کتک زدند و بعد یکی از آنها جلیقه اش را روی زمین انداخت و من برای دفاع از خودم ناخودآگاه با همان جلیقه به سمت آنها شلیک کردم».

پس از ادعای متهم، بررسی های میدانی نشان داد که قاتل و مقتول با یکدیگر آشنایی داشته و با هم اختلاف مالی داشتند. ماموران در بررسی پرونده قاتل متوجه شدند وی متهم سابقه دار است که چهار ماه پیش پس از گذراندن دوران محکومیت خود به اتهام آدم ربایی از زندان آزاد شده است. همچنین مشخص شد اسلحه ای که قاتل ادعا می کند متعلق به مقتول و دوستانش بوده، متعلق به خودش است.

از این رو قاتل مجددا مورد بازجویی قرار گرفت و پس از اعتراف به قتل، ادعای جدیدی کرد و گفت: من نگهبان باغ خانه بودم، به همین دلیل صاحب باغ خانه برای محافظت از خودم یک جلیقه تهیه کرده بود. ” همان شب وقتی مقتول و دوستانش وارد باغ شدند با قمه و چاقو به من حمله کردند و حتی مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند. مجروح شدم و برای دفاع از خودم اسلحه ام را از جیبم بیرون آوردم و شروع به تیراندازی کردم. من قصد کشتن نداشتم و وقتی گلوله به دیوار اصابت کرد و چندین گلوله به آنها اصابت کرد بی هدف شلیک کردم. بعد به بیمارستان رفتم و حتی صورتم را بخیه زدند. سپس به قرچک رفتم و مأموران مرا دستگیر کردند و در بازرسی بدنی یک قبضه اسلحه کشف کردند.

متهم پس از اعتراف و تکمیل مراحل تحقیقات در دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم و حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

به این ترتیب پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و نام این محکوم در لیست اعدام قرار گرفت و در حالی که روی چوبه دار بود خبر سکته مغزی در زندان منتشر شد. و قبل از اجرای حکم. انتقام جان خود را از دست داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا