اقتصاد جهان

قالیباف: دلار از معاملات ایران و روسیه حذف شده است

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، محمدباقر قالیباف سخنگوی شورای اسلامی ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: روابط نزدیکی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد.

محمدباقر قالیباف سخنگوی شورای اسلامی ایران گفت: ما منافع مشترک داریم و همچنین دشمنان مشترکی داریم. در منطقه اوراسیا می توان دید که ایران و روسیه دو کشور مهم هستند. روابط عمیقی بین دو کشور وجود دارد. در آخرین سفرم به روسیه، پیام مکتوب مقام معظم رهبری کشورم حضرت آیت الله خامنه ای را به آقای پوتین رساندم. ما یک نوع توافق بلندمدت بین دو کشور داریم که بسیار جامع است. این موافقتنامه حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و دفاعی را در بر می گیرد.

محمدباقر قالیباف سخنگوی شورای اسلامی ایران افزود: برجام فرصت بسیار مهمی را در اختیار ما قرار داده است. در رابطه با دلاری شدن، تمامی معاملات ایران و روسیه بدون دلار انجام می شود. همه اینها ناشی از روش های غلط و غلطی است که آمریکا در قبال یکجانبه گرایی خود انتخاب کرده است.

محمدباقر قالیباف گفت: ناتو نیز فضایی را ایجاد کرده که منجر به ایجاد سازمان هایی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس شده است. این سازمان ها و نهادها به سرعت در حال رشد هستند و حتی جنگ روسیه و اوکراین ریشه در سیاست های اشتباه آمریکا دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا