ترندهای روز

قالیباف چند ساله است و چه درجه نظامی دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محمدباقر قالیباف دارای درجه نظامی سرتیپی و مرتبه علمی دانشیاری و عضو هیئت علمی گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران است.

محمد باقر قالیباف متولد ۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه و هم اکنون نماینده مردم تهران و رئیس شورای اسلامی (دوره دوازدهم) است. وی سابقه نمایندگی و ریاست مجلس یازدهم و سابقه شهرداری تهران (از شهریور ۲۰۱۶ به شهریور ۱۳۹۶) فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه است.

وی پس از انتصاب به سمت فرماندهی نیروی هوافضای سپاه در سال ۱۳۷۶ از سوی مقام معظم رهبری دوره های فشرده خلبانی را گذراند و همزمان با شرکت در کنکور دکتری تخصصی در رشته جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد. . قالیباف دارای درجه نظامی سرتیپی و مرتبه علمی دانشیاری و عضو هیئت علمی گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران است.

وی تجربه سه بار کاندیداتوری در ایران تحلیلات ریاست جمهوری در دوره های نهم (۱۳۸۴)، یازدهم (۱۳۹۲) و دوازدهم (۱۳۹۶) در رقابت با محمود احمدی نژاد، اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، معین مصطفی، علی لاریجانی را دارد. محسن مهرعلی زاده با ۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۸۲۷ رأی چهارم شد.

قالیباف نیز در ایران تحلیلات سال ۱۳۹۲ در رقابت با حسن روحانی، سعید جلیلی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و محمد قرهی ۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۲۹۲ رای کسب کرد و در ایران تحلیلات ۱۳۹۵ نیز از ابراهیم رئیسی دیگر حمایت کرد. این نامزد از این ایران تحلیلات انصراف داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا