ورزشی

قانون جدید کارگزاران فوتبال؛ فقط ایجنت رسمی

چندی پیش بخشنامه ناظر بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه های فوتبال برای فصول ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۶ ابلاغ شد. در بخشی از این قانون الزامات مربوط به عامل واگذاری (بخوانید عاملان) مطرح شده است.

در بیست و دومین دوره لیگ برتر پس از تشریح تشریفات و نکات این امکان برای بازیکن یا مربی وجود داشت که فرد مورد اعتمادی را که نماینده رسمی نبود به کار بگیرد اما در قانون سه ساله جدید این امکان وجود ندارد. و نماینده رسمی باید فردی باشد که دارای تاییدیه فدراسیون فوتبال باشد، موارد فوق پیگیری شود.

قانون جدید نمایندگان فوتبال طبق قانون جدید فیفا به روز شده و کاملاً با آن مطابقت دارد.

لازم به ذکر است که فدراسیون فوتبال در اسفند در ماه ۱۴۰۲ آزمون واسطه گری دلالان فوتبال را برگزار کرد. این آزمون دارای ۳۰ سوال چهارگزینه ای بود. ۱۰ سوال این آزمون به زبان خارجی بود که هزینه آزمون پنج میلیون تومان بود.

با این اوصاف اگر آژانسی گواهینامه آزمون مذکور را نداشته باشد مورد تایید نیست و نمی تواند برای عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان همکاری کند که این امری است که باشگاه ها، مدیران و اعضای تیم باید به آن توجه کنند.

نباید فراموش کرد که پس از افشای پرونده فساد در فوتبال، کمیته اخلاق با انتشار اطلاعیه ای سه نفر از عوامل فوتبال را به مدت سه سال از هرگونه فعالیت در عرصه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا