اخبار اقتصاد ایران

قاچاق علت مشکلات نیست بلکه معلول تصمیمات غلط است +فیلم :: ایران تحلیل

قائم مقام هلدینگ همتا صنعت گفت: گروه بلانتون در راستای فرامین رهبری مبنی بر افزایش تولید، ضمن افزایش تولید در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، در نظر دارد در سال ۱۴۰۳ خطوط تولید جدید خود را در راستای توسعه تولید تلویزیون توسعه دهد. خط ، تولید لوازم خانگی کوچک و افزایش ظرفیت تولید محصولات شوینده در فاز دوم.

به گزارش ایران تحلیل، عباس ابهری گفت: بلانتون تولید کننده انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ در کشور است که پس از اعمال تحریم ها و خروج برندهای خارجی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بلانتون محصولاتی با کیفیت بالا در گروه لوازم خانگی تبرید، شوینده، سرمایش و گرمایش، سمعی و بصری و لوازم خانگی کوچک تولید می کند. همچنین جزو پنج شرکت بزرگ ایران است که دارای کامل ترین سبد لوازم خانگی با تنوع بیش از ۱۴۰ مدل محصول می باشد.

تعداد پرسنل و کیفیت محصولات

ابهری با بیان اینکه نزدیک به ۲۸۰ پرسنل به صورت مستقیم در کارخانه مشغول به کار هستند و در مجموع در شبکه فروش و خدمات پس از فروش ککل و دفتر مرکزی بیش از هفتصد نفر در این مجموعه فعال هستند، گفت: وی خاطرنشان کرد و گفت: تلاش و هدف کارشناسان از ابتدا تولید محصولاتی بوده که جایگزین آن کالاهای خارجی شود که قبلاً تولیدکنندگان خارجی در داخل ایران عرضه می کردند و اکنون از بازار ایران خارج شده اند. بنابراین محصولات ما از نظر استاندارد و کیفیت در سطح بالایی قرار دارند و می توانند با نمونه های مشابه خارجی رقابت کنند.

تامین نیازهای داخلی

این کارشناس حوزه لوازم خانگی خاطرنشان کرد: شرکت بلانتون در شرایط فعلی به طور متوسط ​​۱۰ درصد از سهم فروش بازار داخلی در حوزه لوازم خانگی کشور را تامین می کند که با رفع موانع تولید و همچنین افزایش نیروی انسانی، ایجاد و توسعه ظرفیت تولید بیشتر. همچنین نیازهای داخلی بیشتری را تامین می کند.

صادرات

مدیرعامل همتا سرویس افزود: در این مجموعه تفاهم نامه تولید مشترک لوازم خانگی در روسیه برای حوزه CIS با یک شرکت روسی منعقد شده است و در حال آماده سازی اسناد فنی و اطلاعات محصول برای شروع تولید هستیم. همچنین زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی مجاور شهر مسکو تدارک دیده شده است تا امکانات تولید مشترک در این مکان انجام شود. به این ترتیب صادرات ما شامل قطعات و خدمات فنی مهندسی در زمینه لوازم خانگی برای تولید و فروش در کشورهای CIS و اروپای شرقی خواهد بود.

واردات کالا و مشکل قاچاق

ابهری در ادامه تصریح کرد: همانطور که ورود کالاهای قاچاق و محصولات نامرغوب منجر به هدر رفتن منابع ملی کشور و آسیب به اقتصاد خانواده می شود، واردات کالا بدون برنامه و بدون در نظر گرفتن اثرات نامطلوب آن بر شرایط فعلی تولید خسارات وارده را جبران خواهد کرد. امری اجتناب ناپذیر است و دولت باید در این مورد فکر و تدبیر ویژه ای داشته باشد و نظارت خود را بیش از پیش دقیق کند. سوار شدن بر موج مافیای واردات کالا با کلیدواژه هایی مانند حق انتخاب کالا، رقابتی شدن بازار، ناتوانی تولیدکننده در تامین نیازهای جامعه و بازار و … تنها به نابودی سرمایه گذاری ها و تحولات منجر می شود. که در چند سال اخیر رخ داده است. ، خواهد بود. به همین دلیل کیفیت تولیدات داخلی را نباید با واردات کالا زیر سوال برد. بنابراین برای جلوگیری از آسیب واردات لوازم خانگی به تولید داخلی، دولت باید واردات را در بازه زمانی معین ممنوع کرده و تسهیلات و حمایت های واقعی را فراهم کند تا شرایط رقابت با تولیدکنندگان خارجی به تولیدکنندگان اجازه دهد. فرصتی برای رشد و بهبود کیفیت تا حد امکان. محصولات خود در رابطه با این موضوع سوال من از مسئولان این است که در سه سال گذشته پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی، چه حمایت هایی از این صنعت و تولیدات داخلی صورت گرفته است. . آیا قاچاق کالا کاهش یافته است؟ آیا تسهیلات بانکی بیشتری برای سرمایه در گردش به تولیدکنندگان اعطا شده است؟ آیا قوانین گمرکی ساده شده است؟ آیا امکان شرایط صادراتی که تولیدکننده واقعا بتواند از آن بهره مند شود، تسهیل شده است؟ آیا تقاضا در بازار مصرف تحریک شده است؟ آیا از تعدد بخشنامه های سلیقه ای جلوگیری شده است؟ آیا تورم مهار شده است؟ آیا سرکوب قیمت ارز و شرایط قیمت گذاری تغییر کرده و خیلی چیزهای دیگر…

وی با بیان اینکه قاچاق کالا آسیب جدی به تولید وارد کرده است، گفت: دولت باید بر این معضل نظارت دقیق داشته باشد. وی تصریح کرد: بر خلاف تصور، قاچاق عامل ایجاد مشکلات نیست، بلکه نتیجه تصمیمات نادرست است که نیازمند بازنگری و تصمیم گیری موثر در ایجاد و رونق پدیده قاچاق است. است.

عدم ادغام انجمن ها و اتحادیه های مرتبط با صنعت لوازم خانگی

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در رابطه با چالش ها و مشکلات اتحادیه ها خاطرنشان کرد: عملکرد، تعدد و عدم هماهنگی انجمن ها و اتحادیه های لوازم خانگی در کشور مشکلاتی را ایجاد کرده و منجر به این امر شده است که دغدغه ها و صدای تولیدکنندگان و به طور کلی فعالان این حوزه نباید در تصمیمات مهمی مانند قیمت گذاری و حمایت و تدوین نقشه راهبردی و سند تحول صنعت مورد توجه دولت قرار گیرد و یا نادیده گرفته شود. بنابراین برای تأثیرگذاری در جلساتی که در این حوزه تصمیم گیری می شود، باید صدای واحدی از تولیدکنندگان و فروشندگان شنیده شود.

ابهری در پایان گفت: گروه بلانتون با راه اندازی بیش از ۶۵۰ نمایندگی خدمات پس از فروش و بیش از ۸۰۰ مرکز فروش در سراسر کشور، این افتخار را دارد که محصولات باکیفیت خود را به مشتریان خود عرضه کند تا با خرید اطمینان حاصل کنند. کالاهای باکیفیت ایرانی ضمن حمایت از تولیدکننده واقعی و اقتصاد ملی، کمک زیادی به رونق این صنعت کرده است. ما در بلانتون از تاریخ نصب دستگاه ۲۵ ماه گارانتی داریم و برای برخی از محصولات خود ۱۰۰ روز گارانتی تعویض بدون قید و شرط در نظر گرفته ایم. همچنین کلیه متقاضیان خرید لوازم خانگی بلانتون از طریق سایت فروش، شبکه مجازی و فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور امکان خرید محصولات را دارند. همچنین جهت رفاه حال مردم عزیز با ایجاد طرح های بانکی مناسب شرایط خرید اقساطی برای کلیه متقاضیان لوازم خانگی در کمترین زمان ممکن و با بهترین شرایط بازپرداخت فراهم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا