ترندهای روز

قتل مسلحانه و آتش‌سوزی شهربازی در دعوا بر سر غرفه‌های اجاره‌ای شهرداری در مشهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اوایل سه شنبه شب گذشته، صدای شلیک گلوله در غرفه های اجاره ای شهرداری در مقابل آرامگاه فردوسی مشهد، ساکنان و عابران را از حرکت واداشت. لحظات ترسناک وحشت عجیبی را به وجود آورد که ناگهان گلوله ها بر سینه جوان ۳۳ ساله فرود آمد و او را غرق در خون روی زمین انداخت.

با فرار عاملان درگیری مسلحانه، جسد مجروح بلافاصله با یک دستگاه خودروی عبوری به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شد اما تلاش کادر پزشکی برای نجات این جوان از مرگ بی نتیجه ماند و به دلیل عوارض ناشی از آن جان باخت. جراحت گلوله . لحظاتی بعد خبر این جنایت هولناک در بی سیم پلیس پیچید و به این ترتیب گروه ویژه ای از نیروهای مجرب پلیس به دستور سروان مصطفی حسنی (رئیس کلانتری فردوسی) راهی محل شدند و به بررسی موضوع پرداختند. بررسی های اولیه آنها نشان داد دو گروه محلی بر سر غرفه های استیجاری شهرداری با هم اختلاف دارند که دامنه اختلاف آنها به درگیری مسلحانه با ورود تیراندازان کشیده شده است. از این رو نیروهای پلیس بلافاصله موضوع قتل مشهد را به قاضی ویژه مشهد اطلاع دادند و دقایقی بعد با حضور شبانه قاضی «محمود عارفی راد» در مرکز درمانی و محل درگیری مسلحانه، تحقیقات کارشناسی آغاز شد. تحقیقات میدانی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب حاکی از آن بود که چند مرد جوان در حالی که سوار بر ۳ دستگاه خودرو بودند وارد محل شده و با اسلحه وینچستر اقدام به تیراندازی کردند که در این تیراندازی جوانی به نام «علی – ب» مورد اصابت گلوله قرار گرفت. و مهاجمان با خودرو از محل متواری شدند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد نیز با نظارت و راهنمایی مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس پلیس آگاهی مشهد) وارد عمل شده و در کنار مرجع قضایی قرار گرفتند. مشاهدات اطلاعاتی کارآگاهان نیز حاکی از گسترش دامنه درگیری های قبلی دو گروه محلی بود که ناگهان خبر هولناک دیگری باعث درگیری پلیس و نیروهای امدادی شد. تحقیقات پلیسی با دستور قاضی ویژه قتل عمد برای شناسایی عاملان این جنایت تکان دهنده همچنان ادامه داشت که شعله های آتش از چند نقطه «شهربازی» اطراف قبر فردوسی به گونه ای گسترش یافت که در یک چشم به هم زدن. دود سیاه غلیظ منطقه را پوشانده بود. غوطه ور شد و غرفه ها و مکان های مختلف شهربازی متعلق به یک فرد محلی در آتش سوخت. به گزارش روزنامه خراسان، دیری نپایید که نیروهای امدادی آتش نشانی رسیدند و شعله های سرکش را خاموش کردند که هیچکس نمی توانست به آن نزدیک شود. محل آتش سوزی نبود. ساعتی بعد با ازخودگذشتگی آتش نشانان شعله های آتش فروکش کرد و تحقیقات کارشناسی ادامه یافت در حالی که تحقیقات اولیه کلانتری فردوسی فرضیه آتش سوزی عمدی در «شهربازی» را به جنایت مسلحانه گره زد.

به همین دلیل ریشه یابی این حوادث دلهره آور با دستور مقام قضایی به گروه تخصصی کارآگاهان سپرده شد و رصد اطلاعاتی با نظارت سرهنگ ولی نجفی (رئیس اداره قتل عمد) وارد مرحله جدیدی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا